قدس آنلاین: رییس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی از افزایش 148 درصدی صادرات گوشت مرغ به دیگر کشورها خبر داد.

صادرات گوشت مرغ از خراسان رضوی به سایر کشورها 148 درصد افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی، رییس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی استان با اعلام این خبر اظهار داشت: مقصد صادرات فوق کشور افغانستان بوده و رقم فوق در مقایسه با مدت مشابه سال قبل این رشد را نشان می دهد.
دکتر مسعود ابراهیمی، میزان صادرات گوشت مرغ را طی بازه زمانی 6 ماهه ابتدای سال جاری 4418 تن به ارزش 6 میلیون و 627 هزار ذکر کرد و اظهار داشت این میزان 2635 تن بیشتر از صادرات مرغ طی مدت مشابه سال قبل بوده است. وی، صادرات تخم مرغ را نیز طی همین مدت 18 هزار تن به ارزش 10 میلیون دلار دانست که به مقصد کشورهای عراق و افغانستان با 741 مجوز دامپزشکی استان صادر شده است.
ابراهیمی گفت: دقت در بررسی محموله های صادراتی و وارداتی را از جمله مواردی دانست که نقش مستقیمی در سلامت جامعه و اقتصاد کشور دارد و یادآور شد: پذیرش محموله های صادراتی مرتبط با دام و طیور جمهوری اسلامی در دیگر کشورها منوط به داشتن گواهی معتبر دامپزشکی است و این مهم در زمینه محموله های وارداتی نیز صادق است و تا محموله ای دارای گواهی معتبر دامپزشکی از کشور مبدا نباشد، اجازه ورود به کشور را نخواهد داشت و بر این اساس کلیه محموله ها در سامانه یکپارچه قرنطینه دامی سازمان دامپزشکی کشور به صورت آنلاین ثبت می گردد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.