گروه «سیاست» قدس آنلاین: راهبردهای رعب آمیز آقای شیمون پرز نقش ویژه ای در تاسیس و تداوم خشونت های رژیم جعلی صهیونیستی در سالهای گذشته داشته است. چهار سال آخر حیات سیاسی وی در کشتار جنگ های مختلف نشان داد او بیش از هر چیزی به دنبال تامین منافع اسرائیل و مشروعیت طلبی برای رژیم غاصب خود است

شیمون پرز از اعضای اصلی گروه تروریستی هاگاناه بود که بعدا ارتش اسرائیل را تشکیل داد/ راهبردهای ویرانگرانه پرز تاثیر به سزایی در موجودیت رژیم نا مشروع و فاسد اسراییل داشت

شیمون پرز نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی و از موسسان اولیه اسرائیل که بر اثر سکته مغزی بستری شده بود درگذشت. خبر مرگ نخست وزیر پیر اسرائیل که د ر 93 سالگی با کوله باری از فجایع انسانی از دنیا رفت مرحمی بر دلهایی بود که از بیش از شش دهه حضور او در عالم سیاست در سرزمینهای اشغالی زخم خورده بودند. وی در حالی دار فانی را وداع گفت که تبعات تفکر خشونت آمیز و جنایت کارانه او در طرح خاورمیانه جدید که بعدها با خاورمیانه بزرگ در خاورمیانه دنبال شد همچنان جان صدها زن و کودک بیگناه را در سوریه، عراق و بسیاری از سرزمین های اسلامی می گیرد. قدس آنلاین در گفتگو با مجید صفا تاج کارشناس ارشد و روابط بین الملل به بررسی دوران حیات سیاسی جلاد قانا پرداخته است.

شیمون پرز که بود و مجموعه فعالیتهای ضد بشری  اش را از کجا و چگونه آغاز کرده بود؟

شیمون پرزرا می توان یکی از عوامل موثردر تشکیل رژیم صهیونیستی عنوان نمود که با طراحی اقدامات تروریستی که از سوی انگلیسی ها آموزش داده می شد موجب به خاک و خون کشیدن بسیاری از مردم شهرها و روستاهای فلسطین و مهاجرت آنها از خانه و دیارشان شدند. با توجه به اینکه مجموعه اقداماتی که صهیونیست ها قبل از تشکیل اسرائیل برای رسیدن به اهداف خود در سرزمین فلسطین انجام داده بودند با شکست رو به رو شده بود از این رو با توسل به ایجاد رعب و وحشت اقدام به تشکیل گروه های تروریستی کردند که از آن جمله می توان به (هاگاناه، هاشومیرا، ایوگون، اشترون) اشاره کرد. با آنکه برای هر کدام از این گروه ها وظیفه خاصی در نظر گرفته شده بود اما همه آنها یک وظیفه مشترک داشتند که چیزی غیر از کشتار فلسطینیان نبود! این گروه ها به شدت درعرصه کشتار و قتل و عام فلسطینیان نقش داشتند بنحوی که بعد از تاسیس اسرائیل گروه تروریستی (هاگاناه) ارتش صهیونیستی را تشکیل داد. این گروه تروریستی متشکل از صهیونیست های افراطی بودند که از کشتار مردم مسلمان فلسطین ابایی نداشتند. شاید در ترسیم چهره واقعی آنها بتوان از عناصر گروهک تروریستی داعش مثال زد که این روزها در عراق و سوریه جنایت های فجیعی را رقم میزنند، آنها به مراتب از داعشی ها  قسی القلب تر بودند. مردم فلسطین هیچگاه شکنجه های اعضای این گروه ویا کشتار زنان و کودکان را از یاد نخواهند برد. قساوت قلب آنها به حدی بود که شکم زنان باردار را باز کرده و جنین را از آن خارج می کردند!! تا عملا فلسطینیان را مجبور به کوچ از خانه و زندگی خود کنند.

شیمون پرز در تاسیس رژیم جعلی صهیونیستی تا چه میزان تاثیر گذار بوده است؟

 پرز یکی از عناصر اصلی در تشکیل گرو های تررویستی بود که در کنار سایر اعضای تشکیل دهنده رژیم صهیونیستی نقش ویژه ای در این موضوع داشت. او یکی از عناصر فعال گروه تروریستی "هاگاناه" بود که قبل از تشکیل دولت غاصب صهیونیستی دست به جنایت های زیادی زده بود. او بعد از تاسیس اسراییل به عنوان فرمانده گروه تررویستی" هاگاناه" فعالیت های مختلفی داشت و تلاش می کرد که این گروه را عملا به عنوان ارتش رژیم صهیونیستی وارد عمل کند،  بنابراین با توجه به مجموعه تلاشها و اقدامات شیمون پرز در تشکیل دولت وارتش غاصب رژیم صهیونیستی وی به عنوان یکی از تاثیرگذارترین افراد در این رژیم غاصب نقش گسترده تری پیدا کرد و در مسئولیت های نظامی، امنیتی و سیاسی بسیاری وارد شد. ایستادن در جایگاه چندین مقام وزارتی از جمله وزارت دفاع، وزارت خارجه؛ نخست وزیری و در همین اواخر هم  رسیدن به منصب ریاست جمهوری وی را به عنوان یکی از چهره های شاخص صهیونیستی به افکار عمومی معرفی نمود که در قلع و قمع و کشتار فلسطینیان بسیار موثر بوده است. تاریخ گواهی می دهد که جنگ 16 روزه در سال 1996 میلادی علیه حزب اله لبنان و  کشتار وسیع مردم بیگناه در قانا به حدی فجیع بود که به هیچ وجه قابل کتمان نیست. شیمون پرز با بی رحمی وکینه توزی خاصی که به مسلمانان و مردمان فلسطین داشت به نیروهای سرکوبگرش دستور داد تا پناهندگان مقر سازمان ملل متحد در قانا را بمباران کنند بنحوی که در این واقعه جنایتکارانه ده ها تن کشته و به خاک و خون کشیده شدند.

وضعیت وی دردوران پایانی عمر و در زمان دوران ریاست جمهوری اشان را چگونه ارزیابی می کنید؟

در جنگ های بعدی هم شیمون پرز در مسند وزارت دفاع، در مقام وزارت خارجه ودر مسولیت نخست وزیری همچنان سیاست رعب و وحشت را دنبال می کرد بگونه ای که در خلال سالهای 2010 تا 2014 دوران ریاست جمهوری، بیش از چهار هزار فلسطینی در جنگ های در غزه و بمباران های که توسط ارتش انجام گرفت کشته شدند بنابراین نقشی که آقای شیمون پرز  در ایجاد رعب و وحشت  قبل از تشکیل رژیم صهیونیستی در فلسطین کشتار و کوچ آنها از سرزمین شان داشت و همچنین  کشتارهای بعد از تاسیس رژیم غاصب موضوع غیر قابل انکاری است. یقینا راهبردهای ویرانگرانه و کشتارگرانه شیمون پرز تاثیر بسزایی در موجودیت رژیم نامشروع و فاسد اسراییل داشته است.

آیا وی نسبت به سایر سیاستمداران جلاد رژیم صهیونیستی ویژگی خاصی داشت با توجه به اینکه سعی می کرد چهره صلح طلبانه ای از خود به دنیا ارائه دهد لطفا دراین باره توضیح دهید؟

نقش آقای شیمون پرز بعد از تشکیل اسراییل در کنارچهره های شاخص و خون خوار دیگری همچون آرین شارون که به جلاد فلسطینیان معروف بود نقش قابل ملاحظه ای است. با نگاهی به زندگی شیمون پرزو بررسی اعمال و عقاید وی به این مهم می رسیم که او نسبت به سایر جلادان رژیم صهیونیستی ویژگی و تفاوتی داشته که سایرین از آن برخوردار نبوده اند. شیمون پرز نسبت به سایر هم قطاران جانی خود سعی کرد تا چهره ای ملایم از خود در افکار عمومی جهان خارج از مرزهای جغرافیایی فلسطین به معرض نمایش بگذارد و خود را  به عنوان یک چهره صلح طلب جلوه دهد. لذا بدین جهت وی یکی از کسانی است که مبتکر مذاکرات صلح رژیم صهیونیستی با فلسطینیان بود!! شیمون پرز در سالهای  1991 و 1993 میلادی با آغاز مذاکراتی که منجر به توافق (اسلو) بین یاسر عرفات ورژیم صهیونیستی شد نقش برجسته ای  ایفا کرد.  لذا به دلیل سیاه بازیهای صلحی که در پیش گرفته بود توانست  جایزه صلح نوبل را علی رغم کشتارهایی که در کارنامه سیاسی جنایی خود داشت به دست آورد. شیمون پرز تلاش می کرد تا با یک  دست چدنی بود مردم فلسطین را به خاک وخون بکشد و از سوی دیگر دست کش مخملی در دست به سوی مردمی که سرزمین وجانشان تهدید شده بود دست دوستی دراز کند! بی شک شیمون پرز نه تنها به دنبال ایجاد یک صلح پایدار در سرزمین های اشغالی نبود بلکه وارد شدن به  مذاکرات صلح را  برای تامین منافع اسراییل دنبال می کرد،  از این رو درصدد بود تا با راضی کردن فلسطیینان با فریب و توسل به نیرنگ های مختلف آنها را وادار کند که مشروعیت رژیم صهیونیستی را تایید کنند. شیمون پرز در عین حال که چهره کاملا مزورانه ای داشت و با  قساوت قلب به کشتار فلسطینیان می پرداخت تلاش می کرد تا با به نمایش گذاشتن یک چهره نمادین از خود نامی نیک در راستای مذاکره و صلح با فلسطینیان از خود به جای بگذارد.

آیا در این مساله توفیقی داشت؟

مسلما همه می دانند که او همانند روباهی بود که هدفی جز مکر و حیله در راستای تامین و گسترش نفوذ صهیونیست ها بر سرزمین های اشغالی نداشت. چهار سال آخرین مسئوولیت وی به وضوح به افکار عمومی نشان داد که مجموعه جنایت های طراحی شده در کشتارهای جنگ های 11، 22، 8 و 51 روزه با همکاری و همراهی شیمون پرز به منصه ظهور رسیده بود بنحوی که بسیاری از کودکان فلسطینی قربانی سیاست های کثیف وی شدند. شیمون پرز در بین مردم آزاده جهان و مردم محروم وزجر کشیده فلسطین جزء چهره های منفوری است که بعد از به درک واصل شدنش موجی از احساس رضایت و شادی در قلوب کسانی که دهه ها و سالها از جنایت وی در امان نبوده اند ایجاد کرده است.

طرح خاورمیانه جدید نیز از ابداعات آقای شیمون پرز بوده لطفا در این باره توضیح دهید؟

او معتقد بود باید خاورمیانه ای ایجاد شود که به مرزبندی های مشخص بین سایر کشورها به خصوص کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی نیازی نباشد. وی به طور مشخص می گفت در این خاورمیانه جدید داشتن جغرافیای سیاسی ومرزهای مشخص مساله مهمی نیست بلکه موضوع مهم آن است که ما باید به حدی به اعراب و سران کشورهای عربی از لحاظ اقتصادی نزدیک شویم که عملا بتوانیم خط قرمز اعراب را در عدم ایجاد روابط دیپلماتیک با اسرائیل از میان برداریم بنابراین  همان زمان که طرح خاورمیانه جدید ارائه شد وی در تلاش بود بگونه ای با سران  رژیم های عربی اعم ازآل سعود، امارات؛ آل ثانی در قطر، کویت و سایر رژیم های عربی ارتباط برقرار کند و عملا طرح خاورمیانه جدید را به منصه ظهور برساند.

آیا می توان گفت طرح خاورمیانه بزرگ آمریکا برگرفته از طرح خاورمیانه جدید آقای شیمون پرز است؟

بله. آمریکایی ها از این طرح الگو گرفتند لذا می توان گفت شیمون پرز هم اکنون که از قید حیات رها شده و به جهنم واصل شده اند همچنان سهم خاصی در کشتارهای مردم کشورهای غرب آسیا دارند. با آغاز بحران سوریه، با دفاع تمام قد از معارضان سوری به شدت با آنها همکاری کرده و تلاش می کرد تا دامنه ارتباطات خود را در حوزه های امنیتی و اطلاعاتی با آنها افزایش دهد. آقای شیمون پرز در بیش از شش دهه حیات سیاسی و جنایی خود در رژیم صهیونیستی جنایت هایی را در کارنامه سیاسی خود به جا گذاشته است که پدید آورنده فجایع تلخی است. آقای شیمون پرز در طرح خاورمیانه جدید به دنبال آن بود تا با  تجزیه کشورهای اسلامی با تضعیف توان دفاعی مسلمانان؛ اسراییل را از حملات و اعتراضهای جهان اسلام در امان نگاه دارد. لذا شیمون پرز یکی از کسانی است که از بحران سوریه احساس شعف کرد و درتلاش بود تا با کمک آمریکا از آشوب به وجود آمده در این کشور استفاده کند و بخشی ازسرزمین های جولان سوریه را غصب کند که به این خواسته  نرسید .

آیا مرگ شیمون پرز بر راهبردهای رژیم صهیونیستی تاثیری خواهد گذاشت؟

ایشان یک چهره تاثیر گذار در سیاست های توسعه طلبانه وتروریستی صهیونیستی بود اما اینکه گمان کنیم ممکن است با مرگ وی راهبردها و سیاست های رژیم غاصب صهیونیستی تغییر کند اشتباه بزرگی است. اصولا صهیونیست ها در احزاب مختلف از حزب کارگری که آقای شیمون پرز رهبر آن بود تا سایر احزاب و در بین مذهبی های یهودی و غیر مذهبی ها بر یک باور و عقیده هستند که سرزمین فلسیطین متعلق به آنهاست و هر مانعی در مقابل آنها قرار بگیرد آن را از سر راه بر می دارند، لذا می توان گفت مرگ شیمون پرز جلاد تاثیری بر سیاست های نژاد پرستانه و ضد انسانی رژیم غاصب نخواهد گذاشت.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.