معاون نخست وزیر ترکیه گفت: اگر سیاست‌های سوریه‌ای ترکیه این چنین دچار سردرگمی نشده بود بمبها در استانبول، آنکارا، غازی عینتاب، الازیغ و ... منفجر نمی‌شد.

انتقاد تند معاون نخست وزیر ترکیه؛ اگر سیاست‌ها در سوریه سردرگم نبود، بمب‌ها در شهرهایمان منفجر نمی‌شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، نومان کورتولموش، معاون نخست وزیر ترکیه در اظهاراتی با انتقاد شدید از سیاستهای دولت ترکیه در سوریه گفت: جنگ نیابتی در ترکیه تا آخر نمی‌تواند پیگیری شودریال زیرا مدتی بعد این گروه‌هایی که توسط سایر کشورها مسلح می‌شوند با صاحبان خود به مبارزه خواهند پرداخت.

وی افزود: بحران سوریه در وضعیتی قرار دارد که دیگر کشورها نخواهند توانست پشت گروه‌های مسلح پنهان شوند، یعنی کشورهایی مانند آمریکا، روسیه و کشورهای عضو اتحادیه اروپا در موقعیتی قرار گرفته‌اند که بالفعل وارد جنگ خواهند شد.

به گزارش کرد پرس، معاون نخست وزیر ترکیه در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: امروز سوریه برای حل و فصل بحران خود در یک نقطه مثبتی نسبت به گذشته قرار دارد. آمریکا، روسیه و همه متوجه شده‌اند که این بحران از سوی یک کشور قابل حل نیست. متأسفانه ما نیز به عنوان ترکیه نمی‌توانیم به تنهایی در سوریه یک مکانیزم حل و فصل به وجود آوریم.

کورتولموش ادامه داد: اگر بحران سوریه به وجود نیامده بود، اکنون شاهد دولت اسلامی عراق و شام (داعش) و همچنین شاهد پ.ی.د که شمال سوریه را به کانتون‌هایی تبدیل کرده است نبودیم. حتی اگر بحران سوریه به وجود نیامده بود اکنون شاهد جسارت برخی گروه‌ها برای اشغال شهرهای ترکیه نبودیم. اگر سیاست‌های سوریه‌ای ترکیه این چنین دچار سردرگمی نشده بود بمبها در استانبول، آنکارا، غازی عینتاب، الازیغ و ... منفجر نمی‌شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.