قائم مقام وزیر کشور با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در سال آینده گفت: از فعالیت سیاسی قانونمند برای همه احزاب و جریان های سیاسی حمایت می کنیم.

حمایت از فعالیت قانونمند همه جریان‌های سیاسی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری ایرنا، محمدحسین مقیمی قائم مقام وزیر کشور با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در سال آینده گفت: از فعالیت سیاسی قانونمند برای همه احزاب و جریان های سیاسی حمایت می کنیم.

مقیمی  روز پنجشنبه در نشست شورای ادرای استان کرمان افزود: سیاست دولت برگرداندن امید و آرامش به جامعه بویژه در حوزه سیاسی و فعالیت احزاب است.

قائم مقام وزیر کشور گفت: در جریان انتخابات هفتم اسفند سال گذشته حضور احزاب و جریان های سیاسی را در همه شهرستان ها و مناطق دیدیم و از هزاران جلسه در انتخابات هیچ دعوا و درگیری و نزاعی وجود نداشت.

وی افزود: نظم و آرامش سیاسی در حداکثر وجود داشت که باید از شورای تامین استان ها و استانداری تشکر کنیم.

مقیمی تصریح کرد: حق الناس بودن رای، قانونمندی مجریان و بی طرفی انتخابات سیاست دولت در انتخابات بود و نشان داد مردم سالاری در این سه سال جای خود را در کشور پیدا کرده است و در این انتخابات نیز همین رویه را دنبال می کنیم.

وی گفت: یکی از مهمترین وظایف دولت برقراری امنیت در همه ابعاد است و علیرغم شرایطی که در کشورهای همسایه وجود دارد هم در داخل کشور و هم در مرزهای جمهوری اسلامی بهترین شرایط امنیتی را داریم.

مقیمی بیان کرد: امروز کشورهای پیشرفته با تروریسم و ناامنی مواجه هستند که خوشبختانه با هدایت مقام معظم رهبری، شورای امنیت کشور، اطلاعات، سپاه، ارتش و .. وضعیت مناسبی داریم.

آسیب های اجتماهی دغدغه مسئولان

قائم مقام وزیر کشور ادامه داد: در بحث آسیب های اجتماعی، چالش ها و نارسایی هایی در سطح جامعه داشته ایم و این مسائل دغدغه مسئولان است که توسط وزارت کشور مطالعات عمیقی در این زمینه انجام شد.

وی گفت: نتیجه این مطالعات در دولت و در جلسه غیرعلنی مجلس و به محضر مقام معظم رهبری ارائه شد که ایشان دستورهایی دادند که لازم اجراست.

وی اظهار کرد: نیاز است در کل کشور اقداماتی در زمینه کاهش طلاق، مسائل اخلاقی، مواد مخدر و حاشیه نشینی انجام شود و هر شش ماه یک بار گزارش به مقام معظم رهبری بدهیم و در جلسه 10 آبان نیز گزارشی به معظم له ارائه می شود.

قائم مقام وزیر کشور افزود: باید در مورد مسائل آسیب های اجتماعی جدی تر وارد شویم و از تجارب استان ها استفاده کنیم.

وی گفت: استان کرمان در زمینه مقابله با حاشیه نشینی اقدامات خوبی انجام داده که باید از این تجارب استفاده شود و متاسفانه امروز در برخی شهرها جمعیت حاشیه نشینی بیشتر از جمعیت شهرهای دیگر است.

مقیمی بیان کرد: اقدامات مثبت و خوبی انجام شده اما نیاز است اقدامات موثری در بهبود شاخص ها در کشور بویژه در بحث مواد مخدر، طلاق، حاشیه نشینی و اتباع بیگانه انجام شود.

وی افزود: دولت تدبیر و امید در حوزه اقتصادی تورم 40 درصدی را به حدود 9 درصد، بیکاری را به 11 درصد و رشد اقتصادی را به 4.4 درصد رساند.

وی گفت: قرار است در افق 1404 به هشت درصد رشد اقتصادی برسیم لذا باید عقب ماندگی فعلی و قبلی را جبران کنیم تا بتوانیم تعهدات را در سند چشم انداز اجرایی کنیم.

قائم مقام وزیر کشور تصریح کرد: دولت شرایطی ایجاد کرد تا مردم اعتماد و از منابع خود سرمایه گذاری کنند.

باید از شرایط موجود استفاده کنیم

وی ادامه داد: دولت در سیاست خارجی، تنش زدایی و به فرجام رسیدن برجام کارهای زیادی انجام داد و توانست شرایطی فراهم کند که راحت تر تصمیم بگیریم.

مقیمی گفت: برجام قرار نیست همه مشکلات ما را حل کند اما راه را برای ما باز کرده است و امروز ما اختیار داریم و می توانیم 2میلیون و 400 هزار بشکه نفت را روزانه صادر کنیم.

وی بیان کرد: همه باید از شرایط به وجود آمده استفاده و مشکلاتی که انباشته شده را یکی پس از دیگری رفع کنیم.

وی گفت: امروز تراز اقتصادی کشور مثبت شده و صادرات از واردات پیشی گرفته است و در تولید گندم خودکفا شدیم که اینها در گرو رضایت مندی و پشتیبانی مردم از دولت است.

قائم مقام وزیر کشور افزود: وظیفه داریم به این مردم خدمت کنیم و رضایت مردم را سر لوحه کارهایمان داشته باشیم.

قائم مقام وزیر کشور که شامگاه چهارشنبه وارد کرمان شد امروز در نشست خبری به پرسش های خبرنگاران نیز پاسخ گفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.