سخنگوی وزارت دفاع روسیه تأکید کرد، با وجود اظهارات تهدیدآمیز اخیر مقامات آمریکایی، مذاکرات با واشنگتن درباره مبارزات ضدتروریستی در سوریه ادامه دارد اما این گفت‌وگوها باید به دور از هرگونه تهدید باشد.

شرط ارتش روسیه برای ادامه مذاکرات با آمریکا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، وزارت دفاع روسیه اعلام کرده ارتش این کشور آماده گفت‌وگو با آمریکا و انجام عملیات مشترک علیه تروریست‌ها در سوریه است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اینترفکس»، «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز پنج‌شنبه اعلام کرد، روسیه آماده است همکاری‌های ضدتروریستی با آمریکا را علیرغم اشارات اخیر واشنگتن در خصوص تهدیدات تروریستی علیه روسیه ادامه دهد.

بر اساس این گزارش، «جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که ادامه درگیری‌ها در سوریه می‌تواند بدون تردید به حملات علیه منافع روسیه و شاید حتی شهرهای روسیه منجر شود و در این صورت روسیه مجبور خواهد شد نیروهایش را عقب بکشد.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه تأکید کرد: «با این وجود ما هنوز هم آمادگی کامل داریم به گفت‌وگوها با آمریکا در خصوص اقدامات مشترک برای مبارزه با تروریست‌ها در سوریه ادامه دهیم.»

وی در ادامه گفت: «اما باید تأکید کنیم که گفت‌وگوهای بیشتر باید از هرگونه اشاره به تهدید علیه نظامیان و یا شهروندان روسی به دور باشد.

کوناشنکوف در پایان اشاره کرد، علاوه براین، روسیه و آمریکا به تلاش‌ها برای یافتن راهی در خصوص اجرای توافق آتش بس در سوریه ادامه می‌دهند و هیچ یک تا کنون نگفته‌اند که این تلاش‌ها به پایان رسیده است.

روسیه و آمریکا در تاریخ 9 سپتامبر (19 شهریورماه) پس از نشست‌های مکرر سرانجام در ژنو برای اجرای آتش‌بسی موقت در سوریه به توافق رسیده‌ بودند اما پس از گذشت چند روز از اجرایی شدن این توافق نیز گزارش‌های مستند منتشر شده توسط وزارت دفاع روسیه از این امر حکایت داشت که ظاهرا تنها طرفین پایبند به این آتش‌بس نیروهای ارتش سوریه و روسیه بوده‌اند و گروه‌های معارض مسلح و گروه‌های تروریستی از این فرصت برای تجدید قوا و تشدید حملات خود به ویژه در مناطق مسکونی سوریه سوءاستفاده کرده‌اند.

علاوه براین، آمریکا نیز طی یک هفته‌ای که این توافق اجرا شد، به هیچ یک از تعهدات خود از جمله تفکیک گروه‌های معارض به اصطلاح میانه‌رو از گروه‌های تروریستی عمل نکرد و حتی نتوانست گروه‌های مسلح تحت حمایت خود را به توقف حملات در مناطق مسکونی سوریه متقاعد کند. پس از این اتفاقات و اتمام دوره توافق شده برای اجرای آتش‌بس موقت، دولت سوریه از لغو آتش‌بس در این کشور خبر داد و مذاکرات برای احیای مجدد آن دوباره از سر گرفته شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.