مرجع تقلید شیعیان گفت: روحانیون و طلاب رسالت مهمی دارند تا بتوانند دشمنان را از خیال باطلی که در نابودی جهان اسلام دارند پشیمان سازند و آنها را به نابودی بکشانند.

دشمنان با فضای مجازی و رسانه‌های فاسد قصد نابودی اسلام را دارند/روحانیون و طلاب رسالتی مهم دارند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا ، آیت‌الله مکارم شیرازی در اولین کنگره بزرگداشت شهدای روحانی مدافع حرم در سالن اجلاس مدرسه علمیه امام موسی کاظم (ع)، با گرامیداشت مقام والای شهیدان عنوان کرد: تجلیل از خانواده‌های روحانیون مدافعین حرم و یاد و خاطره این شهیدان روحانی از اهداف مهم این مراسم گرانقدر است.

وی افزود: روحانیت مدافع حرم با ایمان خود، جان‌شان را در طبق اخلاص نهادند و در برابر دشمنان اسلام و مستکبران ایستادگی کردند و به مقام شهادت رسیدند. این روحانیون هم مردم را به فداکاری در راه اسلام و جان فشانی دعوت کردند و هم خود در این راه قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: به برکت این نظام جمهوری اسلامی شعاع انوار انقلاب اسلامی از مرزهای کشورها و جوامع اسلامی عبور کرده و در اقصی نقاط جهان اثرگذار است.

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت:در تاریخ طبیعت حوادث به گونه‌ای است که گذشت زمان آن را فرسوده و کهنه می‌سازد، دنیا در جنگ جهانی دوم میلیون‌ها نفر کشته داد و هزاران نفر در ویرانی ژاپن توسط بمب اتم جان باختند، اما گذر زمان موجب شده تا این حوادث در فراموشی قرار بگیرد.

این مرجع تقلید ادامه داد: اما در تاریخ حوادثی وجود دارند که با گذشت قرن‌ها هنوز به فراموشی سپرده نشده که یکی از آنها واقعه عظیم عاشورا است.

وی خاطرنشان کرد: عاشورای امام حسین(ع) هیچ‌گاه فراموش نخواهد شد و هر سال بر عظمت و بزرگی آن افزون می‌گردد و مردم با عزاداری‌ها و مجالس عاشورایی و راهپیمایی اربعین حسینی آن را به بهترین نحو گرامی می‌دارند.

آیت‌الله مکارم شیرازی عنوان کرد: عاشورا به عنوان یک سرمایه عظیم بجا مانده از شهدای کربلا، فرصت مهم و با ارزشی را فراهم می‌کند که باید از آن استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: واقعه عاشورا هیچگاه کهنه نخواهد شد، چرا که عزت و آبرو و عدالت و شعار "هیهات منا الذله" کهنه نمی‌شود و از یاد نمی‌رود. عاشورا با شعار و اهدافی که داشت همواره جاودانه و پایدار می‌ماند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: امروز اسباب و وسایل فساد و انحراف از سوی دشمنان اسلام بیش از گذشته وجود دارد که از آن جمله فضاهای مجازی و رسانه‌های فاسد هستند تا از این طریق اسلام را از میان ببرند.

وی گفت: در شرایطی که دشمنان با این شیوه‌ها قلب اسلام را نشانه گرفته‌اند، همه تلاش خود را از طریق هزاران شبکه ضد دینی به کار گرفته‌اند تا به اهداف‌شان دست یابند، چرا که آنها به خوبی می‌دانند دین اسلام مزاحم منافع نامشروع سلطه‌گران است.

آیت‌الله مکارم شیرازی اظهار کرد: دیروز مستکبران جهانی از طریق صدام قصد داشتند نورانیت انقلاب اسلامی را خاموش کنند و امروز حامیان صدام در منطقه به حمایت از داعش می‌پردازند.

وی با اشاره به جریان تکفیر و جنایات آنها در منطقه گفت: به پشتوانه اسلام هیچ ترس و واهمه‌ای از حرکت‌های تکفیری و داعش نخواهیم داشت، همانطور که در جنگ 8 ساله و دفاع مقدس دشمنان و حامیان صدام شکست خوردند، امروز نیز طرفداران داعش متحمل شکست خواهند شد.

این مرجع تقلید عنوان کرد: اگر در دفاع مقدس و بسیاری از صحنه‌ها به پیروزی رسیدیم به دلیل عاشورا و جاودانگی آن بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.