رییس ستاد انتخابات کشور گفت: از حق الناس صیانت و قانون را در انتخابات همچون گذشته رعایت خواهیم کرد و در برگزاری انتخابات آینده نیز بی طرف خواهیم بود.

در برگزاری انتخابات 96  همچون گذشته بی طرف خواهیم بود/از حق الناس صیانت میکنیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، محمدحسین مقیمی در جلسه شورای اداری استان کرمان اظهار کرد: یکی از وظایف دولت ها تامین امنیت است و خوشبختانه علی رغم وضعیتی که در کشورهای همسایه ایران وجود دارد، بهترین شرایط امنیتی را در کشور داریم.
وی افزود: با حضور فعال نیروهای نظامی و انتظامی، مرزبانان، دستگاه قضایی، اطلاعات و تصمیم گیری به موقع شوراهای تامین و استفاده از همه نیروهای مسوول و پشتیبانی ملت، در وضعیت بسیار خوبی در حوزه امنیت هستیم.
مقیمی تصریح کرد: دومین موضوعی که دولت باید به آن بپردازد، مسائل اجتماعی کشور است و با توجه به آسیب های اجتماعی و چالش ها و نارسایی هایی که در سطح جامعه داشتیم و امروز یکی از دغدغه های مسوولان نظام است، وزارت کشور مطالعات عمیقی درباره آسیب های اجتماعی انجام داد.
وی بیان کرد: وزیر کشور نتیجه را در دولت و در جلسه غیرعلنی مجلس اعلام و به محضر مقام معظم رهبری ارائه شد و دستورهایی دادند که لازم الاتباع است و نیاز است که در کل کشور اقداماتی در زمینه کاهش طلاق، مسائل اخلاقی، مواد مخدر و حاشیه نشینی انجام شود و هر شش ماه یک بار گزارش به رهبری بدهیم.
قائم مقام وزیر کشور با بیان اینکه لازم است همه وارد شده و اقداماتی انجام دهند و از تجارب استان های دیگر استفاده کنیم، افزود: استان کرمان در زمینه مقابله با حاشیه نشینی اقدامات خوبی انجام داده که باید از این تجارب استفاده شود، زیرا متاسفانه امروز در برخی شهرها جمعیت حاشیه نشینی بیشتر از جمعیت شهرهای دیگر است.
مقیمی همچنین اعلام کرد که  زمان ارائه گزارش بعدی به مقام معظم رهبری دهم آبان ماه خواهد بود.
وی در ادامه به انتخابات پیش رو اشاره و تصریح کرد: سیاست دولت برگرداندن امید و آرامش به جامعه است به ویژه در فعالیت احزاب و تشکل ها ی سیاسی و سعی دولت بر این است که به سفارش مقام معظم رهبری مبنی بر حق الناس بودن رای مردم عمل کند و از فرمانداران قانون انتخابات را امتحان گرفتیم.
وی با بیان اینکه نتیجه انتخابات سال گذشته نشان داد مردم سالاری دینی در کشور در این سه سال جای خود را پیدا کرده است، تصریح کرد: در حوزه اقتصادی دولت یازدهم تورم 40 درصدی را به حدود 9 درصد، بیکاری را به 11 درصد، رشد اقتصادی را به 4.4 درصد رساند و قرار است در افق 1404 به هشت درصد رشد اقتصادی برسیم لذا باید باید عقب ماندگی فعلی و قبلی را جبران کنیم تا بتوانیم تعهدات را در سند چشم انداز اجرایی کنیم.
مقیمی بیان کرد: دولت شرایطی فراهم کرد که مردم به دولت اعتماد کرده و به آینده امیدوار شده و از منابع خودشان سرمایه گذاری کردند.
وی با اشاره به اینکه دولت برجام را به نتیجه رساند و توانست شرایطی فراهم کند که راحت تر تصمیم بگیریم، گفت: برجام همه مشکلات ما را حل نمی کند و قرار نیست حل کند و ما می توانیم با کمک آن بهتر مشکلات اقتصادی را حل کنیم.
قائم مقام وزیر کشور اظهار کرد: باید همه از شرایط به دست آمده استفاده کرده و مشکلاتی که سال های زیاد روی هم تلنبار شده، با کمک هم حل کنیم.
وی افزود: اینکه گفته می شود دولت همه وقت را روی برجام گذاشت، درست نیست، اگر اینگونه بود نمی توانستیم تورم را کاهش داده، رشد اقتصادی را به 4.4 درصد رسانده و در ارتقاء سلامت کشور کاری کنیم که 70 درصد پرداختی مردم به هفت درصد برسد.
مقیمی تصریح کرد: صادرات کشور از واردات جلو افتاده و توانستیم در تولید گندم خودکفا شویم و اینها در گرو رضایتمندی و پشتیبانی است که مردم از دولت می کنند.
وی بیان کرد: وظیفه داریم به مردم خدمت کرده و رضایت آنها را سرلوحه همه برنامه هایمان قرار بدهیم و ببینیم در دستگاه های اجرایی آیا تکریم ارباب رجوع را به انجام می رسانیم یا نه؟
قائم مقام وزیر کشور گفت: یکی از وظایفی که استاندار باید به آن بپردازد، تکریم ارباب رجوع است و اگر مشکلی وجود دارد، باید اصلاح شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: از حق الناس صیانت و  قانون را رعایت خواهیم کرد و در برگزاری انتخابات آینده بی طرف خواهیم بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.