آیت الله صفایی بوشهری با بیان این که حسینی شدن جامعه مستلزم حسینی شدن خودمان است، گفت: اگر مجموعه هیئت حسن خلق داشته باشند حسینی هستند و این سوء خلق است که شیرینی هیئت را از بین می‌برد.

حسینی شدن جامعه مستلزم حسینی شدن خودمان است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم ، آیت‌الله صفایی بوشهری در دومین نشست تخصصی فعالان عرصه هیئت تهران که ظهر امروز در سالن همایش‌های مجموعه فرهنگی سرچشمه برگزار شد، با بیان این که انسان چه در بعد فردی و چه بعد اجتماعی، قدرت تاثیرگزاری‌اش به اندازه کمالاتش است، گفت: اگر انسان با معرفت باشد از وجودش خیر تراوش می‌کند و اگر دچار هوای نفس باشد چیزی از خیرات از او تراوش نخواهد کرد و اگر اثری هم بگذارد مثبت و صحیح نخواهد بود. 

وی با تاکید بر اینکه حسینی شدن جامعه مستلزم حسینی بودن خودمان است، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم هیئت و هیئتی‌هایمان اثری عالی در جامعه داشته باشند هر دو باید از اخلاق، سیره و معرفت امام(ع) بهره‌مند باشند، در غیر این صورت تلاشی است که اثر ویژه‌ای ندارد.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری با بیان این مطلب که پیراستگی از رزائل و آراستگی به فضائل برای هیئت‌ها امری مهم و راهبردی است، بیان کرد: امام صادق(ع) در اهمیت حسن خلق می‌فرمایند همانطور که سرکه عسل را از بین می‌برد سوءخلق نیز  ایمان را زایل می‌کند، حال اگر مجموعه هیئت حسن خلق داشته باشند حسینی هستند و این سوءخلق است که شیرینی هیئت را از بین می‌برد. 

وی افزود: فردی که در پی حسینی شدن است، به تدریج اخلاق و معرفت حسینی را در خود پیاده می‌کند و اگر در غیر راه حبیب قدم بردارد در آخرت برایش چیزی باقی نخواهد ماند. 

آیت الله بوشهری خاطر نشان کرد: ما باید از خودمان عبور کنیم، خودمان را نبینیم و حسینی فکر کنیم که این همان خدایی فکر کردن است و اثرگذار نیز خواهد بود.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.