نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد با انتقاد از حملات هوایی غیر قانونی آمریکا در این کشور تأکید کرد که کشورهای غربی با تحریم‌های خود ملت سوریه را مجازات می‌کنند و در عین حال می‌گویند که خواستار کمک به آن هستند.

«بشار الجعفری»: خواستار توقف جنگ و تروریسم هستیم نه کمک‌های بشردوستانه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، «بشار الجعفری» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد بار دیگر تصریح کرد که ائتلاف بین المللی که آمریکا در سوریه تشکیل داده غیر قانونی است؛ چرا که با دولت این کشور هماهنگ نیست.

کشورهای غرب از رهگذر تحریمهای اقتصادی 23 میلیون سوری را مجازات می‌کنند.

وی با بیان این مطلب افزود: آنها (کشورهای غرب) میگویند که ما خواستار کمک به ملت سوریه هستیم. ما کمکهای بشردوستانه نمی‌خواهیم، بلکه خواستار پایان بخشیدن به جنگ و توقف تروریستها هستیم.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد ادامه داد: برخی از کشورهای در خصوص پرونده سوریه تلاش دارند که [افکار عمومی] را گمراه سازند.

الجعفری همچنین اظهار داشت:آمریکا تمایل سیاسی برای تمایز میان معارضان میانه رو و گروه تروریستی جبهه النصره ندارد.

این دیپلمات سوری ضمن انتقاد از حملات جنگنده های آمریکایی به دو پل در استان دیرالزور اعلام کرد که این مسئله نشان میدهد که سیاست آمریکا در سوریه مبتنی بر عوامل انسانی نیست.

وی با اشاره به اینکه دولت سوریه در شرق حلب چهار گذرگاه ایجاد کرد تا افراد غیر نظامی از آن خارج شوند، تأکید کرد که تروریستها اما از افراد غیر نظامی به عنوان سپر انسانی استفاده میکنند.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد در پایان خاطر نشان کرد، برخی از کارکنان سازمان ملل مسئول حمایت از تروریستها و مانع تراشی در مسئله مصالحه در سوریه هستند؛ کما اینکه شاهد این مسئله در منطقه «حی الوعر» حمص بودیم. به گونه ای که برخی از کارکنان سازمان ملل به بهانه های واهی اجازه ندادند افراد مسلح از این منطقه خارج شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.