قدس آنلاین- سوادکوه : معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: با توجه به وضعیت بیکاری در مازندران، تعمیم و گسترش بوم گردی می تواند در اشتغالزایی و در آمدزایی بسیار تاثیرگذار باشد.

رشد 13 برابری اقامتگاه های بوم گردی در کشور

مرتضی رحمانی موحد در نخستین همایش بزرگ سوادکوه با محوریت توسعه گردشگری در منطقه نمونه گردشگری "جوارم" افزود: ایجاد اقامتگاه های بوم گردی در دولت یازدهم 13 برابر نسبت به دولت قبل افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه تا پیش از فعالیت دولت تدبیر و امید، تنها 25 اقامتگاه بوم گردی در کشور وجود داشت، اضافه نمود: هم اکنون تعداد اقامتگاه های بوم گردی در کشور به 320 مورد افزایش یافته است.

معاون گردشگری سازمان گردشگری کشور با تاکید بر اینکه با تسهیل در صدور پروانه بوم گردی به دنبال رونق و گسترش این نوع گردشگری هستیم ، یادآور شد: استان هایی همچون مازندران از ظرفیت بالایی دراین زمینه برخوردار بوده و باید از آن بهره برداری شود.

رحمانی موحد ادامه داد: براساس اعلام صاحبنظران و مسئولان حوزه گردشگری، میزان اشتغال مستقیم ناشی از اجرای یک طرح بوم گردی، 2 الی سه نفر می باشد.

وی با بیان اینکه به همراه ایجاد اقامتگاه های بوم گردی می بایست شاخص های زیست محیطی لحاظ شود، از بخش خصوصی به عنوان اصلی ترین محور برای توسعه زیر ساخت های گردشگری نام برد.

معاون گردشگری سازمان گردشگری کشور گفت: با توجه به میل و رغبت متقاضیان، بیشتر پروانه های اقامتگاه های بوم گردی برای مناطق ییلاقی و کوهستانی صادر شده است.

گفتنی است: شهرستان سوادکوه که در فاصله حدود 75 کیلومتری جنوب غربی ساری واقع بوده و با دارا بودن 150 پارچه آبادی، حدود 700 اثر تاریخی دارد که برخی از آنها مانند دژ اسپهبد خورشید ، برج لاجیم و پل ورسک شهرت جهانی دارند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.