آمریکا ضمن انتقاد از ادامه بمباران حلب توسط جنگنده های روسی و سوریه، این اقدام را یک هدیه برای تروریست های داعش ارزیابی کرده است.

بمباران حلب توسط سوریه و روسیه، هدیه ای برای داعش

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، آمریکا روز پنجشنبه حملات هوایی سوریه و روسیه به شهر حلب را یک هدیه برای داعش توصیف و اعلام کرد که ادامه بمباران حلب موجب افزایش جذب تروریست ها به داعش می شود.

مسکو بر ادامه حملات هوایی در سوریه تاکید کرده و این در شرایطی است که مقام های آمریکایی به دنبال پاسخ و واکنش قاطع تر به تصمیم مسکو برای بی توجهی به روند صلح هستند.

استفان لو براین رئیس کمک های سازمان ملل از شورای امنیت خواست تا به بی توجهی به مفاد اساسی حقوق بشر پایان دهد.

وی افزود: حلب هم اکنون بر لبه پرتگاه قرار ندارد، این شهر دقیقا به ورطه کشتار وحشتناکی کشیده شده است و با یک فاجعه بزرگ انسانی مشاهده هستیم که قبلا در سوریه سابقه نداشته است.

بشار جعفری نماینده سوریه در سازمان ملل نیز روز گذشته اتهامات مربوط به کشتار غیر نظامیان توسط دولت سوریه را به شدت رد کرد.

وی تاکید کرد: دولت سوریه غیر نظامیان را بمباران نمی کند. این افراد، مردم کشور ما هستند. ما غیر نظامیان را بمباران نمی کنیم. ما غیر نظامیان را نمی کشیم. ما کاروان های حامل کمک های انسانی را بمباران نمی کنیم. کسانی که این کارها را می کنند، تروریست هستند.

فرانسیس دلاتره نماینده فرانسه در سازمان ملل نیز تاکید کرد: پاریس مذاکراتی را با برخی اعضای شورای امنیت برای برقراری آتش بس در حلب آغاز کرده است.

سامانتا پاور نماینده آمریکا در سازمان ملل نیز ضمن انتقاد از عملکرد روسیه و سوریه، ادعا کرد: کاری که آنها انجام می دهند، نه تنها به ضرر سوریه تمام خواهد شد بلکه موجب تشدید افراط گرایی و موج بیشتر آوارگان می شود. کاری که آنها انجام می دهند یک هدیه برای داعش است و جبهه النصره است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.