اپوزیسیون آلمان به اقدامات تحریک آمیز وزارت دفاع کشورشان برای اعزام نیرو به لیتوانی انتقاد کرده و درباره سرد تر شدن روابط روسیه و ناتو در سایه چنین اقداماتی ابراز نگرانی کردند.

انتقاد از اقدامات تحریک آمیز برلین علیه روسیه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، اپوزیسیون آلمان درباره سردتر شدن روابط بین ناتو و روسیه در سایه اقدامات تحریک کننده دولت آلمان ابراز نگرانی کردند.

در نیمه ابتدایی سال 2017 نیروهای نظامی که ارتش آلمان به لیتوانی اعزام می کند باید آماده عملیات شوند. این گردان اعزامی از طرف ارتش آلمان بخشی از یک طرح ناتو برای عملیات بازدارندگی علیه روسیه است. وزیر دفاع آلمان از آمادگی ارتش برای این عملیات خبر داده است.

این تصمیم وزارت دفاع آلمان با انتقادات زیادی از طرف اپوزیسیون روبرو شده است.

"یورگن تریتن"، از سیاستمداران بلند پایه حزب سبز آلمان در این باره اظهار داشته است که این البته درست است که از متحدان اروپای شرقی ما حمایت شود اما اینکه آیا ما باید با توجه به تحولات اوکراین و رفتار روسیه در سوریه بر رویکرد بازدارندگی و رویارویی با محدود شویم جای بحث دارد. البته در این ارتباط ابتکار عمل وزیر امور خارجه در زمینه خلع سلاح یک گام مهم بود.

"الکساندر نوی" از سیاستمداران بلند پایه حزب چپ آلمان نیز به این تصمیم وزارت دفاع انتقاد وارد کرده و گفت: وزیر دفاع آلمان این تصور را ایجاد می کند که ما به  قانون روسیه- ناتو و در نتیجه وعده به روسیه مبنی بر اینکه هیچ سرباز ناتو به مرزهای این کشور اعزام نشوند بی توجه هستیم. این تصمیم در زمانی اعلام می شود که در آن روابط بین روسیه و غرب با توجه به شرایط در سوریه و بحران های دیگر متشنج است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.