قدس آنلاین- بجنورد: جانشین رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در خراسان شمالی تغییرات رفتاری، ساختاری و ارزش ها را لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و اهمیت آن ها را بیش از تامین منابع مالی دانست.

تغییرات رفتاری، ساختاری و ارزش ها لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی است

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، دکتر علی ربیعی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در بجنورد، بر اهمیت تغییرات رفتاری، ساختارهای مدیریتی و اداری و همچنین ارزش های فردی و اجتماعی در تحقق اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و صدور مجوز و اعطای تسهیلات و تامین منابع مالی را در موفقیت های این شیوه مدیریتی و اقتصادی دارای سهم کمتری دانست.

وی با بیان اینکه با ساختارهای سنتی نمی توانیم در مسیر اقتصاد مقاومتی کاری از پیش ببریم، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی با همان شیوه های رفتاری و ساختار های مدیریتی و ارزش هایی که تا کنون در جامعه داشتیم محقق نمی شود و برای تحقق این امر ابتدا باید رفتارهای خود را تغییر دهیم.
دکتر ربیعی هماهنگی و انسجام بیشتر میان مدیران دستگاه های اجرایی خراسان شمالی را نیز مورد تاکید قرار داد و در این خصوص گفت: کانون حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی باید در استان ها باشد و این حرکت بدون ایجاد هماهنگی و انسجام میان مدیران استان میسر نخواهد شد. وی افزود: باید رفتارهای بخشی در استان ها کنار گذاشته شود و حرکت یگانه ای را در مسیر اقتصاد مقاومتی پیش بگیریم و برای تحقق این موضوع تعصب های محلی و استانی می بایست کنار گذاشته شود.
جانشین رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در خراسان شمالی با اشاره به دستاوردهای توافق برجام برای ملت ایران تصریح کرد: اگر نتوانیم با شتاب در مسیر توسعه حرکت و با کشورهای دیگر در این راه رقابت  کنیم، برجام در عمل شکست خواهد خورد و نفعی برایمان نخواهد داشت.
وی افزود: اقتصاد مقاومتی یک برنامه نجات بخش برای کشور از وضعیت کنونی است و برای خارج کردن کشور از این وضعیت هیچ راه میانبر دیگری جز این سیاست نداریم.
دکتر ربیعی سرعت دادن به اجرای پروژه های نیمه تمام و تکمیل آن ها، اولویت بندی برای اجرای پروژه ها و رفع موانع موجود برای اجرای آن ها را از مهمترین مواردی عنوان کرد که باید برای تحقق اقتصاد مقاوتی مورد توجه و اقدام قرار گیرند.
وی یافتن ظرفیت های جدید مانند طرح های گردشگری و خدمات مولد در کنار کشاورزی و صنایع، توجه به برنامه های خاص استانی برای بهبود وضع رفاه و معیشت مردم و جذب سرمایه از طریق کارآفرینان و سرمایه گذاران بخش خصوصی را نیز سه عامل مهم دیگر درتحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد که به عنوان ابزار های رسیدن به این هدف باید به کار گرفته شوند

انتهای خبر/..
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.