۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲
کد خبر: 460795

دبیر علمی بخش مامائی پانزدهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی ایران گفت: در کنگره زنان و مامایی روش های زایمان کم درد کاهش می یابد.

بررسی روش های زایمان کم درد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان، فرح بابایی در آستانه برگزاری پانزدهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی ایران درباره محورهای بخش مامائی این کنگره، گفت: ارتقای سلامت مادر و نوزاد، ترویج فرهنگ زایمان طبیعی، تکریم مادر باردار، توانمند سازی و ترویج زایمان طبیعی و روش های کاهش درد زایمان از محورهای اصلی برگزاری این بخش مامایی این کنگره است.  
وی افزود: در بخش ارتقای سلامت مادر و نوزاد به مسائلی از قبیل ارتقاء کیفیت خدمات زایمانی، شاخص های سلامت مادر و نوزاد، کاهش مداخلات زایمانی، عوارض مادری و نوزادی سزارین، زایمان طبیعی پس از سزارین و نقش کارتیمی در ترویج زایمان طبیعی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.  
دبیر علمی بخش مامائی پانزدهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی ایران در ادامه توجه به بحث ترویج فرهنگ زایمان طبیعی را بسیار مهم و ضروری دانست و عنوان کرد: در این بخش از کنگره به مسائلی هم چون بازاریابی اجتماعی زایمان طبیعی، حمایت طلبی جهت ترویج زایمان طبیعی، ترغیب مادران نخست زا به زایمان طبیعی و نقش رسانه در ترویج زایمان طبیعی پرداخته خواهد شد.  
بابایی تکریم مادر باردار در مراکز درمانی را لازم و ضروری دانست و افزود: برای حفظ و ارتقاء تکریم مادر باردار در این کنگره مسائلی هم چون رضایتمندی مادر باردار، خوشایند سازی زایمان طبیعی، بهینه سازی فضای یزیکی بلوک زایمان، مهارت های ارتباطی و اخلاق حرفه ای برای شرکت کنندگان بازآموزی خواهد شد.  
رئیس اداره مامایی وزارت بهداشت ادامه داد: هم چنین در بخش توانمند سازی و ترویج زایمان طبیعی به مباحثی از قبیل توانمند سازی دختران جوان، مادران باردار، ارائه دهندگان خدمت و اثربخشی آموزش های دوران بارداری پرداخته می شود.  
مدیر برنامه ترویج زایمان طبیعی اهار کرد: در روش های کاهش درد زایمان نیز به روش های کاهش درد غیر دارویی و دارویی اشاره  و آخرین دستاوردهای علم روز دنیا به شرکت کنندگان ارائه خواهد شد.  
وی خاطرنشان کرد: این کنگره برای ماماها دارای 20 امتیاز بازآموزی است.  

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.