ارتش یمن یک فروند ناو جنگی امارات در سواحل این کشور را با پرتاب موشک منهدم کرد.

انهدام ناو جنگی امارات در سواحل یمن

به گزارش قدس آنلاین به نقل از المسیره، یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن یک کشتی متجاوزان در نزدیکی سواحل المخاء در غرب استان تعز را هدف قرار داده و منهدم کردند.
این کشتی جنگی از نوع سوئیفیت و متعلق به امارات بود که از سرعت بالایی برخوردار است و فعالیتهای گوناگونی از جمله نقل و انتقال نیروها و تجهیزات نظامی را انجام می‌دهد؛ از این کشتی که ساختِ آمریکاست برای مین یابی و هدایت عملیات جنگی استفاده می‌شود.
امارات یکی از متحدان اصلی عربستان است که در تجاوز به یمن و به خاک و خون کشاندن مردم بی دفاع و مظلوم این کشور نقش پررنگی ایفا کرده و تاکنون دهها تن از نظامیان اماراتی در حمله ارتش و کمیته های مردمی یمن کشته شده اند و خسارات سنگینی به تجهیزات جنگی آنها وارد آمده است.
تنها در ماه سپتامبر سال گذشته میلادی، در پی حمله موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن به پادگان نظامیان اماراتی در مأرب، 45 تن از آنها به هلاکت رسیده و دهها نفر نیز زخمی شدند.
مهرماه سال گذشته نیز یگان موشکی و توپخانه‌ای ارتش و نیروهای مردمی یمن یک فروند ناو جنگی امارات متحده عربی را در آب‌های باب المندب منهدم کردند. در این حمله ناو امارات در تنگه باب المندب در جنوب دریای سرخ غرق شد و دیگر ناوهای ائتلاف سعودی به سرعت منطقه را ترک کردند.
عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین 94 حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند.
بر اثر این حملات، تاکنون هزاران یمنی از جمله زنان و کودکان جان باخته یا زخمی شده‌اند و ده‌ها هزار نفر نیز آواره و 80 درصد تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور ویران شده است.
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 0
    این یمنی که دست به اسلحه وموشکشون خوبه-پس چطور میگویندیمن فقیرندإ؟هرموشک قیمتش چنده،خوب بدهندبرای رونق اقتصادیشون تا فقیرنباشد