۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰
کد خبر: 460861

مغز هم آنالوگ و هم دیجیتال است، اما با استفاده از نمونه پردازش سیگنالی که برخی از خواص مشترک هر دو نوع را شامل می شود، کار می کند.

مغز انسان آنالوگ است یا دیجیتال؟

به گزارش قدس آنلاین به نقل از کلیک، پاسخ این سوال که آیا مغز انسان به صورت آنالوگ کار می کند یا دیجیتال، توسط پاول کینگ، مدیر علوم اطلاعات و عصب شناسی محاسباتی در کورآ داده شده است.
بر خلاف یک کامپیوتر دیجیتال، مغز انسان از منطق دودویی یا باینری استفاده نمی کند. اطلاعات به صورت تصادفی بر روی حافظه ما ثبت می شوند. پس از این نظر به راحتی می توان گفت که عملکرد مفز دیجیتالی نیست.
از طرف دیگر، سیگنال هایی که در درون مغز جابه جا می شوند به نظر باینری هستند. بنابراین از این نظر، مغز محاسباتی با استفاده از چیزی شبیه به سیگنال های باینری انجام می دهد.
 

مغز انسان آنالوگ است یا دیجیتال؟

حالا اگر به نورون ها توجه داشته باشیم و آن ها را زیر نظر بگیریم، همه جابه جایی ها از طریق مسیرهای بیوشیمیایی انجام می شوند، که تا حدودی شبیه به آنالوگ هستند.   نورون نیز سیگنال های الکتریکی داخلی را در قالب سیگنال های آنالوگ یکپارچه سازی می کند. در همین مقیاس، ورودی های منطقی دیجیتال، با استفاده از ترانزیستورهای داخلی و مقاومت پیاده سازی می شوند.
با همه این حرف ها، مغز بسیار پیچیده تر از این حرف هاست که با مشاهده تعدادی نورون یا رصد جابه جایی سیگنال بتوان عملکرد آن را به خوبی تشریح کرد. از طرفی این مطالعات هنوز در مراحل ابتدایی است و امید می رود که در آینده اطلاعات بیشتری را در مورد مغز پیچیده انسان منتشر کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.