وزارت اقتصاد آلمان در یک تجزیه و تحلیل داخلی درباره عواقب فاجعه بار انتخاب "دونالد ترامپ"، نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در این سمت هشدار داد.

هشدار درباره عواقب فاجعه بار انتخاب ترامپ

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، "زیگمار گابریل"، وزیر اقتصاد آلمان برنامه های اقتصادی  "دونالد ترامپ"، نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری آمریکا را غیر عملی دانسته و درباره عواقب فاجعه بار انتخاب وی به عنوان رئیس جمهور آمریکا هشدار داد.

برنامه های اقتصادی دونالد ترامپ افراط گرایانه است. وی بزرگترین کاهش مالیات های تاریخچه آمریکا را وعده داده است. وی می خواهد یک بخش بزرگی از قراردادهای تجاری با دیگر کشورها را اعلام کرده و در مقیاس بزرگ خیابان های جدید، پل ها و شبکه های ارتباطی بسازد.

البته ترامپ نمی گوید چگونه می خواهد این هزینه ها را تامین کند، اما وی قول می دهد که اقتصاد آمریکا دوباره قدرت سابق خود را به دست آورد.

البته مقامات وزارت اقتصاد آلمان به نتیجه دیگری دست پیدا کرده اند. آن ها بر این عقیده اند که اگر ترامپ بتواند برنامه های اقتصادی خود را اجرایی کند در آمریکا کاهش تولید ناخالص داخلی، جایگاه های شغلی کم تر و بیکاری بیشتر انتظار می رود.

کارشناسان "زیگمار گابریل"، وزیر اقتصاد آلمان در یک بررسی داخلی وزارت اقتصاد آلمان، پیشنهادات اقتصادی ترامپ را غیر عملی دانستند.

در این یادداشت داخلی آمده است که این تصمیمات مخالف قوانین آمریکایی یا بین المللی بوده و نمی تواند هیچ اساس یک سیاست اقتصادی واقع بینانه باشد.

آمریکا مهم ترین شریک اقتصادی آلمان در دنیا به شمار می آید. در هشتم نوامبر انتخابات ریاست جمهوری در این کشور برگزار می شود. در رقابت های بین دو نامزد مطرح دموکرات و جمهوریخواه، مسائل اقتصادی نقش مهمی را ایفا می کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.