وزیر امور خارجه آمریکا با پذیرفتن حضور بشار اسد، پیشنهاد داد که مخالفان سوری در انتخابات شرکت کنند.

پیشنهاد کری برای انتخابات جدید سوریه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، جان کری در دیدار با شماری از فعالان سوری و شخصیت های دیگر، از حمایت اکثریت اعضای دولت باراک اوباما از توسل به نیروی نظامی در بحران سوریه ابراز سرخوردگی کرد و گفت: به علت تهدید به توسل به نیروی نظامی، دیگر دلیلی در داخل دولت باراک اوباما برای حمایت از تلاش های دیپلماتیک به منظور پایان دادن به خونریزیها در سوریه ندارم. شمار کمی از اعضای دولت اوباما از تلاش های دیپلماتیک درباره بحران سوریه حمایت می کنند.

کری در این دیدار افزود: در نتیجه سردرگمی و دودستگی در داخل دولت اوباما درباره بعضی از تصمیمات سیاسی مربوط به سوریه، از روسها شکست خوردم.

وی در این دیدار که چند روز پس از ناکامی توافقنامه با روسیه برای آتش‌بس در سوریه صورت گرفته است، تأکید کرد: هر تلاش دیگری از طرف آمریکا برای تجهیز شورشیان در سوریه به سلاح یا پیوستن آمریکا به جنگ سوریه ممکن است نتایج معکوس به همراه داشته باشد. این اقدام باعث خواهد شد روسیه، ایران، حزب‌الله و جبهه النصره مشارکت خود را افزایش دهند و در نهایت، همه آسیب خواهند دید.

کری افزود: آمریکا توجیه قانونی برای مداخله در سوریه ندارد، در حالی که روسها اهمیتی برای قوانین بین‌المللی قائل نیستند. آمریکا با حزب الله در سوریه نخواهد جنگید، زیرا این حزب بر خلاف جبهه النصره و داعش ضد آمریکا اعلام جنگ نکرده است و ضد آن توطئه‌چینی نمی‌کند.

وی در این دیدار پیشنهاد برگزاری انتخابات در سوریه با مشارکت بشار اسد را مطرح کرد و گفت: مخالفان سوری می توانند در تشکیل دولت انتقالی مشارکت کنند. باید با برگزاری انتخابات با مشارکت بشار اسد، به ملت سوریه اجازه داد تصمیم بگیرد چه کسی را می خواهد.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: کنگره اجازه توسل به زور در سوریه را نخواهد داد. فضای کلی در آمریکا از جنگ‌ها خسته شده است و بسیاری از آمریکاییها از اعزام جوانان آمریکایی برای مردن در کشوری دیگر حمایت نمی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.