کارشناس مسائل سیاسی با تأکید بر اینکه اعتراف ظریف به بدعهدی آمریکا کافی نیست گفت: دولت باید در ضرب‌الاجل یک ماهه به آمریکا و در صورت عدم عملکرد آمریکا به تعهداتش به وضعیت قبل از برجام بازگردد.

 دولت برای آمریکا ضرب‌الاجل تعیین کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل سیاسی، با اشاره به اعتراف ظریف به بدعهدی آمریکا اظهار داشت: از ابتدای امضای توافق برجام آمریکا کارشکنی خود را آشکار کرده و ایران در طول یکسال اخیر هیچ اقدامی در خصوص مقابله با بدعهدی آمریکا انجام نداده است.

هانی‌زاده با تاکید بر اینکه اعتراف ظریف به بدعهدی آمریکا نمی‌تواند واقعیت موجود را تغییر دهد و صرفا یک انتقاد شفاهی است ادامه داد: دستگاه دیپلماسی باید سازوکار خاص خود را تعریف کند تا جامعه جهانی در مقابل بدعهدی آمریکا آگاه شود.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: وزارت امورخارجه باید ضرب الاجلی در مقابل آمریکا تعیین کند و فرصت یک ماهه به آنها بدهد و چنانچه به تعهدات خود در قبال ایران عمل نکردند ایران باید به وضعیت قبل از توافق برجام بازگردد.

وی با بیان اینکه اعتراف ظریف مسئله جدیدی نیست و همه نسبت به بدعهدی آمریکا آگاه بودند اظهار داشت: دولت باید دیپلماسی فعال را جایگزین دیپلماسی انفعالی کند چرا که آمریکا هرگاه احساس کند کشوری عقب نشینی کرده سعی می‌کند سقف باج‌خواهی خود را افزایش دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.