وزیر خارجه ایران گفت که گفت‌وگوهای خوبی با وزیر خارجه کانادا در نیویورک داشته و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران خواسته‌هایی دارد که باید در مورد آن بیشتر صحبت کنیم.

گفت‌وگوهای خوبی با همتای کانادایی داشتم/جمهوری اسلامی ایران خواسته‌هایی دارد که باید در مورد آن بیشتر صحبت کنیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز (شنبه) در حاشیه رونمایی از کتاب «ابعاد ظریف مذاکرات» در جمع خبرنگاران و در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درباره آینده مناسبات تهران و اتاوا پس از رایزنی اخیرش با همتای کانادایی در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با بیان اینکه گفت‌وگوهای خوبی با وزیر خارجه کانادا داشتیم، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران خواسته‌هایی دارد که باید در مورد آن بیشتر صحبت کنیم.

وی همچنین در پاسخ به سؤالی در خصوص اظهارات وزیر اقتصاد این کشور درباره ایران و تعیین شروطی برای سفر به ایران، با تأکید بر اینکه هیچ کشوری نمی‌تواند برای ایران شرط و شروط تعیین کند، تصریح کرد: ایران کشوری مستقل است و سیاست‌هایش مشخص می‌باشد.

رئیس دستگاه دیپلماسی افزود: کشورهای مختلف به سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران که سیاست‌هایی سازنده است علم دارند، کشور ما کشور اصلی مبارزه با تروریسم در منطقه و کشوری است که در برابر فشارهای ناروا ایستادگی کرده و در این 37 سال در عین حال کشور صلح طلبی بوده است.

ظریف ادامه داد: ایران کشوری است که در برابر داعش و تروریسم ایستادگی و مقاومت کرده و لذا داشتن ارتباط با ایران باید برای همه افتخار باشد.

وی در پاسخ به سؤال دیگری با بیان اینکه ما درخواستی از آمریکایی‌ها نداریم، اظهار داشت: آمریکایی‌ها دنیا را با تبلیغات علیه ایران در طول سال‌های تحریم بمباران کردند و دنیا را از همکاری با ایران ترسانده‌اند.

به گزارش فارس، ظریف اضافه کرد: البته اینها برای گذشته است و لازم است که نه تنها آن کارها را متوقف کرده بلکه جبران کنند و این تاکیدی است که ما همواره به آمریکایی‌ها داشته‌ایم.

رئیس دستگاه دیپلماسی درباره نامه‌اش به فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز خاطرنشان کرد: نامه درباره نحوه اجرای برجام و انتقاداتی بود که ما همواره به اجرای برجام داشتیم و نیاز بود که مطالبی را مکتوب بدهیم و درخواست کنیم که جلسه رسمی وزرا تشکیل شود.
وی گفت: این نامه حدود یک ماه و نیم قبل نوشته شد و در آن درخواست جلسه شد که جلسه نیز تشکیل شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.