قدس آنلاین - گیلان - مریم غلام پور : مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان اینکه 5 هزار و827 ناشنوایان و کم شنوایان تحت پوشش بهزیستی گیلان هستند، گفت:کانون ناشنوایان و کم شنوایان در شهرستان‌های رشت، انزلی و لاهیجان تشکیل شده است.

حدود 6 هزار نفر ناشنوا تحت پوشش بهزیستی گیلان هستند

محمدرضا پارسی با اشاره به اینکه  5 هزار و 527 ناشنوایان و کم شنوایان تحت پوشش بهزیستی در گیلان هستند، گفت: کانون ناشنوایان و کم شنوایان در شهرستان‌های رشت، انزلی و لاهیجان تشکیل شده است.

وی افزود:در این مراکز خدمات،گفتار درمانی، کار درمانی و آموزش به خانواده ناشنوایان ارائه می‌شود.

پارسی با بیان اینکه به اینکه کمک هزینه تحصیلی 73 دانشجو با معلولیت شنوایی از سوی بهزیستی گیلان تامین می‌شود، افزود: هزینه کامل تحصیل آنها در دانشگاه آزاد توسط بهزیستی پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد:اخبار ناشنوایان در هفته یک بار جمعه‌ها برای ناشنوایان اجرا می‌شود باید شرایطی فراهم کنیم تا چند نوبت اخبار ناشنوایان برای آنها به صورت زنده پخش شود.

پارسی با بیان اینکه سال گذشته 400 میلیون تومان سمعک برای افراد ناشنوا و کم‌شنوا اختصاص دادیم،تصریح کرد:120 نفر از کمک هزینه کاشت حلزون استفاده کردند.

مدیرکل بهزیستی گیلان کاشت حلزون، تهیه سمعک و باطری سمعک را از جمله خدمات بهزیستی به ناشنوایان عنوان کرد و گفت: طرح غربالگری ناشنوایی از بدو تولد نوزادان در بیمارستان‌ها انجام میشود.

وی با بیان اینکه یک مرکز خدمات خانواده و کودک کم‌شنوا و ناشنوا در رشت فعالیت دارد،خاطرنشان کرد:افزایش این مرکز در سطح استان یکی از اولویت‌های یهریستی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.