قدس آنلاین-ایلام: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام گفت: سالانه 17 هزار نفر در جاده های مواصلاتی سراسر کشور بر اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست می دهند.

تلفات 17 هزار نفری در جاده ها

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، شاپور پولادی در همایش همیاران پلیس استان ایلام با بیان اینکه ایران اسلامی در سطح منطقه بحران زده خاورمیانه و حتی کشورهای اروپایی که با ظهور گروه های تروریستی و تکفیری مواجه و نا امن شده اند، از نظر شاخص های امنیتی در وضعیت بسیار مطلوبی بسر می برد، اظهار داشت: متأسفانه کشور ما در زمینه فرهنگ رانندگی و میزان تلفات حوادث جاده ای در شرایط مناسبی قرار ندارد و باید در این خصوص چاره اندیشی شود.

وی با اشاره به اینکه سالانه 17 هزار نفر در جاده های مواصلاتی سراسر کشور بر اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست می دهند و 200 هزار نفر نیز مجروح می شوند، افزود: بخش زیادی از این افراد نیز دچار نقص عضو شده که جبران این نقیصه غیر ممکن است و خانواده های زیادی را گرفتار می نماید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام با بیان اینکه 35 درصد از افرادی که در حوادث رانندگی جان خود را از دست می دهند ، سرپرست خانوار هستند، بیان داشت: با فوت این افراد، یک خانواده از هم پاشیده می شود و به جرأت می توان گفت که در حوادث جاده ای کشور سالانه و به طور متوسط 2 میلیون نفر نیز داغدار می شوند و تا حدودی آرامش روحی و روانی خود را از دست می دهند.

شاپور پولادی با اشاره به اینکه طی سال های اخیر و با هماهنگی تمامی ارگان های مسئول در شورای ترافیک، تلاش های دامنه داری برای کاهش تعداد تلفات حوادث رانندگی صورت گرفته است، یادآور شد: علی رغم افزایش 2 برابری خودروها به نسبت سال 89، تلفات جاده ای از 22 هزار نفر در سال 89 به 17 هزار نفر در شرایط کنونی رسیده است.

وی با بیان اینکه با وجود کاهش 5 هزار نفری تلفات، همچنان با وضعیت مطلوب فاصله زیادی داریم، خاطرنشان ساخت: به صفر رساندن این آمار به نظر غیرممکن می رسد اما باید تلاش شود تا این آمار حداقل به زیر 5 هزار نفر کاهش یابد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام با اشاره به اینکه استفاده از کمربندی ایمنی هنگام رانندگی در کاهش تعداد تلفات بسیارمؤثر است، تصریح کرد: ابتکار نیروی انتظامی برای استفاده از توان دانش آموزان و معلمان در قالب همیاران پلیس نیز نقش تعیین کننده ای در کاهش تلفات داشته است.

شاپور پولادی با بیان اینکه میزان حوادث و تلفات رانندگی در استان ایلام در 6 ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، کاهش یافته است، تأکید کرد: بخش زیادی از این توفیقات حاصل تعامل اعضای شورای ترافیکی استان بوده است.

وی یکی از معضلات شهر ایلام را قرار گرفتن مراکز خدماتی در محدوده 500 متری مرکز شهر ارزیابی کرد و گفت: باید مراکز خدماتی در نقاط حاشیه ای شهر توسعه یابند تا از بار ترافیکی نقاط مرکزی کاهش و شاهد روان سازی ترافیک در این محدوده باشیم و مردم به راحتی تردد نمایند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام اظهار داشت: امیدواریم که با همراهی عموم مردم و رانندگان و تلاش ارگان های مسئول، روز به روز شاهد کاهش بیش از پیش حوادث جاده ای در سطح کشور و استان ایلام باشیم.

گفتنی است در این آیین از نمونه های ترافیکی که بیشترین همکاری و همراهی را با مجموعه راهنمایی و رانندگی داشتند، با اهداء لوح تقدیر و هدایا تجلیل به عمل آمد

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.