سرپرست مهمانسرای آستان قدس رضوی گفت: بیش از ۲ میلیون نفر نیمه نخست امسال میهمان مهمانسرای حرم امام رضا(ع) شدند.

بیش از ۲ میلیون نفر در نیمه نخست امسال میهمان مهمانسرای حرم امام رضا(ع) شدند

به گزارش قدس آنلاین و به‌ نقل از آستان‌نیوز، سید حسن هاشمی اظهار داشت: این تعداد از زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی در دو وعده شام و نهار در میهمانسرای حضرت رضا(ع) پذیرایی شدند. این آمار در سال گذشته و در همین بازه زمانی تعداد 1 میلیون و 580 هزار و 566 نفر بوده است.

سرپرست میهمانسرای آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه تا سال گذشته پذیرایی در میهمانسرای حضرت فقط در وعده نهار بوده است، ابراز کرد: از ابتدای سال جاری پذیرایی به صرف صبحانه و شام هم در این میهمانسرا انجام می‌شود.

وی ادامه داد: تعداد زائران و مجاورانی که از ابتدای سال تاکنون در این میهمانسرا به صرف صبحانه پذیرایی شده‌اند، 59 هزار و 866 نفر بوده است.

هاشمی اظهار داشت: علاوه بر پذیرایی از زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی در میهمانسرای حضرت رضا(ع) شب‌های جمعه تعداد یک‌هزار و 500 پرس غذای گرم در مناطق حاشیه‌شهر بین افراد نیازمند توزیع می‌شود که این تعداد در ایام مناسبتی و خاص مانند ایام شهادت و ولادت امام رضا(ع) به 2 هزار پرس غذای گرم افزایش می‌یابد.

وی افزود: افراد محروم و نیازمند برای دریافت این غذاهای متبرک با کمک و همکاری رابطان آستان قدس رضوی در مساجد و حسینیه‌های مناطق محروم شناسایی می‌شوند.

سرپرست اداره میهمانسرای حرم مطهر رضوی بیان کرد: علاوه بر توزیع غذای متبرک در مناطق محروم و پذیرایی از زائران و مجاوران حرم رضوی، یک‌هزار و 500 نفر از زائران آستان مبارک حسین بن موسی الکاظم(ع) در طبس و آرامگاه شهید آیت‌الله مدرس در کاشمر نیز در شب‌های جمعه به صرف شام پذیرایی شده‌اند که این تعداد نیز در ایام مناسبتی و خاص بنابر تعداد زائران این مکان‌های مقدس افزایش می‌یابد.

وی یادآور شد: در ایام ماه مبارک رمضان نیز تعداد 360 هزار نفر میهمان سفره‌های افطاری حرم مطهر علی بن موسی الرضا(ع) شدند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.