رئیس دفتر حزب وحدت اسلامی در غرب افغانستان با اشاره به امضای توافقنامه حزب اسلامی و دولت کابل اظهار داشت که صلح با این حزب، بازی سیاسی است، زیرا از گذشته افراد منتسب به حکمتیار در دولت حضور داشته‌اند.

صلح با حکمتیار بازی سیاسی است / حضور حزب اسلامی از گذشته در بدنه دولت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام «نادر علی احسانی»، رئیس دفتر حزب وحدت اسلامی در غرب افغانستان، امضای توافقنامه صلح حکومت وحدت ملی و حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار را یک بازی سیاسی دانست.

وی افزود که آنچه در ارتباط با توافقنامه صلح بین حزب اسلامی و دولت وحدت ملی افغانستان مشخص شده است، موضوع جدیدی نیست، این حزب در گذشته نیز در بدنه حکومت و سیستم دولت افغانستان بوده و در کل ولایت‌های افغانستان نیز رسما حضور داشته است.

رئیس دفتر حزب وحدت اسلامی افغانستان در هرات درباره تاثیر امضای این توافقنامه نیز گفت که این توافق تاثیری در بوجود آمدن صلح و آرامش در افغانستان نخواهد داشت.

حجت الاسلام احسانی خاطرنشان کرد که حزب اسلامی در تحرکات تروریستی که در گذشته در افغانستان بوقوع پیوسته است به نوعی دخالت دارد.

وی ادامه داد که صلح با حکمتیار دسیسه‌ای است تا حزب اسلامی بتواند موقعیت سیاسی و اجتماعی خود را در افغانستان مستحکم‌تر کند، آن هم در شرایطی که در این اواخر موضوعات قومی و نژادی رنگ و روی تازه‌ای گرفته است.

رئیس دفتر حزب وحدت اسلامی در غرب افغانستان تصریح کرد: با توجه به این که در این اواخر قومیت‌های گوناگون در افغانستان از راههای مختلف توانسته‌اند به رشد و ترقی برسند، متاسفانه سازمانهای اطلاعاتی خارجی بویژه سازمان اطلاعات ارتش پاکستان (آی اس آی) تلاش می‌کند به شکلی موضوعات قومی، نژادی و مذهبی را بمنظور ایجاد نفاق و تفرقه بین مردم افغانستان دامن بزنند.

این عالم دینی و چهره سیاسی حوزه غرب افغانستان از آزادی برخی گروههای که در تحرکات تروریستی از جمله انتحار و انفجار دست داشته‌اند انتقاد کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا مردم افغانستان و بویژه اقوام هزاره چه واکنشی را درباره توافقنامه صلح دولت و حزب حکمتیار داشته‌اند؛ اظهارداشت که امروز مردم افغانستان و بویژه اقوام هزاره از نظر فکر و اندیشه به مرحله بالایی رسیده‌اند، و ضرورتی نیست که واکنش نشان دهند.

رئیس دفتر حزب وحدت اسلامی در هرات تاکید کرد مردم افغانستان و بویژه هزاره باید در جهت تحکیم وحدت جامعه خودی تلاش نمایند.

 وی ادامه داد: انتظار می‌رود که رهبران ما از این فرصتها استفاده کنند و در تلاش باشند تا در بین جامعه خودی اختلاف و نفاق ایجاد نشود چرا که ما ضربه‌ای سخت از نفاق و اختلاف بارها چشیده‌ایم.

احسانی در پایان تاکید کرد که قشر جوان ما باید با استفاده از آموزه‌های اسلامی و توسل جستن به مکتب اهل بیت (ع) با امید به خدا وحدت را در جامعه پیاده کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.