قدس آنلاین- تبریز: رئیس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی گفت: همزمان با آغاز ماه محرم آلبوم صوتی ترکی نواهای عاشورایی با نوای گروه بین المللی تواشیح طارق تبریز با نام « شبیر» تولید و منتشر شد.

آلبوم صوتی ترکی نواهای عاشورایی «شبیر» تولید شد

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، حسن میلانی اظهار داشت: آلبوم صوتی ترکی نواهای عاشورایی «شبیر» ویژه ایام محرم، با هدف برجسته سازی نمادها و ارزش‌های دینی، ارتقای سلیقه مخاطبین در شنیدن نواهای دینی، ترویج مضامین رفیع اسلامی و انسانی تولید شده است.

وی ادامه داد: آلبوم فوق شامل 8 قطعه به زبان ترکی آذری است که با آهنگسازی و اجرای گروه بین‌المللی طارق ضبط و تنظیم شده است.

میلانی خاطر نشان کرد: قطعات آلبوم شامل زینب عزاسی، طور سینا، شبه پیغمبر، عطش ماجراسی، امداده گل، هجران، لب عطشان و لبیک می‌باشد.

وی با بیان اینکه از شعر شاعران بنام مدایح اصیل ترکی آذری در تولید این آلبوم استفاده شده است، اضافه نمود: از اشعار شاعرانی چون شهاب، طوری، حسینی( سعدی زمان)، صراف، استاد شهریار، کریمی مراغه ای، جعفر پوررضوی و ابراهیم محمد نژاد در تولید این آلبوم استفاده شده است.

رئیس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی ادامه داد: این آلبوم شامل 8 قطعه از نواهای اصیل عاشورایی برگرفته از متون کهن ادبی آذری می باشد که با ذائقه و موسیقی فعلی جامعه تلفیق گردیده است.

میلانی اظهار داشت:  ملودی و قطعات آلبوم صوتی قانلی شفق توسط سید محمد حسین بلاغی و میثم ناعمی تنظیم شده  است و سید محمد حسین بلاغی، میثم ناعمی، اکبر شوقی، مهدی محمدزاده، مهدی محمدی، ناصر بخت آور و سعید زارعان نیز از دیگر افرادی هستند که در این اثر همکاری داشته اند.

وی تصریح کرد: آلبوم صوتی ترکی نواهای عاشورایی «شبیر» پس از انتخاب اشعار، آهنگسازی و تنظیم قطعات، ضبط کلیه قطعات در استودیوهای معتبر و پیشرفته تولید شد و آماده توزیع می باشد.

بلاغی هدف از تولید این آلبوم را نشر فرهنگ اصیل و فصیح نواسرایی برای ائمه اطهار(ع) و جلوگیری از انحرافات به وجود آمده در شعر و لحن نواهای عاشورایی است.

گفتنی است، آلبوم صوتی ترکی نواهای عاشورایی « شبیر» همزمان با هشتمین سوگواره ادبی « بغض واژه» در ایام دهه اول محرم رونمایی خواهد شد.

لازم به ذکر است، حوزه هنری استان آذربایجان شرقی در سال 93 نیز آلبوم « قانلی شفق» را تولید نموده است که با استقبال بی نظیر مخاطبان مواجه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.