قدس آنلاین: دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان‌رضوی گفت: طرح طلایه داران معروف در مساجد و فرهنگسراهای مشهد اجرا می‌شود.

طرح طلایه داران معروف در مساجد و فرهنگسراهای مشهد اجرا می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، سیدعبدالله ارجاعی ظهر امروز در نشست خبری ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان‌رضوی اظهار داشت: طلایه‌داران معروف طرحی است که برای ساماندهی امر به معروف و نهی از منکر ایجاد شده، این تکلیف ابتدا به دوش مردم است، طلایه داران معروف یعنی مردمی‌کردن امر به معروف و نهی از منکر، همانطور که در تاریخ انقلاب، موفقیت و پیروزی زمانی بود که کارها به مردم واگذار می‌شد در نهضت امر به معروف نیز همین‌گونه است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه بنیان جمهوری اسلامی بر پایه مردم بنا شده است، عنوان کرد: نخستین اقدام امام‌(ره) فرهنگ‌سازی و تربیت نیروی مناسب بود و انقلاب، جنگ تحمیلی و پیشرفت دانش هسته‌ای با تکیه بر مردم و دانش آن‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه در مسئله امر به معروف و نهی از منکر راهکاری جز رجوع به توده‌های مردم نداریم، گفت: مردم باید احساس مسئولیت کنند و در مقابل اعمال و رفتار کسانی که در زندگی آن‌ها موثر هستند بی‌تفاوت نباشند، در این راستا نیاز به تدارک و برنامه‌ریزی وجود دارد و بدون همکاری مردم نمی‌توانیم فرهنگ‌سازی کنیم.

ارجاعی با بیان اینکه طرح طلایه‌داران معروف سقف و کف ندارد، خاطرنشان کرد: قرار است در این طرح آموزش‌های منظم به مردم داده شود و در قالب گروه‌های 10 نفره ساماندهی شوند؛ این طرح از 18 مهرماه در مساجد و فرهنگسراها در قالب هشت ساعت کلاس آموزشی و کلاس‌های تخصصی براساس سطح مخاطبان برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به اینکه معروف و منکر محدود به یک مصداق نیست، گفت: سرانه زیاد مصرف انرژی، اسراف بی‌رویه، ورود کالاهای خارجی و کمرنگ شدن احترام به والدین بخشی از واجبات هستند که باید احیاء شوند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان‌رضوی در رابطه با جشنواره مفلحون خاطرنشان کرد: هدف این جشنواره معرفی قله‌ها و افراد شاخص پیرامون محل زندگی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر است و در 18 مهرماه به صورت رسمی برگزیدگان اعلام می‌شوند و امیدواریم این افراد سوژه فعالیت رسانه‌ها قرار گیرند، همچنین قصد توسعه این جشنواره و اضافه کردن چهار قشر ورزشکاران، اهالی قلم و رسانه، دانشجویان و دانش آموزان را برای سال آینده داریم.

ارجاعی در رابطه با ملاک‌های انتخاب جشنواره مفلحون گفت: در آئین‌نامه این جشنواره 8 معیار و 40 شاخص مورد اهمیت است، افراد برگزیده فقط نباید آمر به معروف باشند بلکه حسن شهرت و مسئولیت‌پذیری این افراد نیز دارای اهمیت است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.