قدس آنلاین-شهرکرد-فریدون عباسی:همایشها و فعالیتهای مذهبی در این ایام از جمله برنامه های کانون در اشاعه ی این رویداد مذهبی است.

درس ها و پیام های عاشورا کلید قفلهای بسته ی اخلاق و انسانیت است

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد، مدیر کل کانون استان با تاکید بر تبیین فرهنگ مذهبی و شناخت پیامهای نهضت سبز کربلا در میان کودکان و نوجوانان  برپایی نمایشگاه کتاب های عاشورایی در مرکز فرهنگی هنری بن را از جمله برنامه های موثر در راستای معرفی قیام عاشورا دانست.

فرزاد رحیمی با بیان اینکه معرفی اهداف بلند کربلا از جمله رسالتهای ارگان های فرهنگی به جامعه است افزود: درس ها و پیام های عاشورا کلید قفلهای بسته ی اخلاق و انسانیت است که ما باید کودکان و نوجوانان را با عبرتهای کربلا آشنا کرده و شخصیت های دینی این قیام را به عنوان الگو هایی شایسته به این قشر معرفی کنیم.

رحیمی با اشاره به اینکه اجرای برنامه های مذهبی از جمله فعالیتهای کانون محسوب می شوند کتاب را ابزاری برای رشد جامعه و ارئه ی بهتر این فعالیتها نام برد و افزود: در راستای معرفی شخصیتهای عاشورا و اهداف بلند قیام امام حسین (ع) نمایشگاهی از کتابهای عاشورایی حوزه ی کودکان و نوجوانان در مراکز فرهنگی طی دهه ی محرم برگزار خواهد شد و مورد بازدید دانش آموزان قرار خواهد گرفت.

مدیر کل کانون ضمن اشاره به همزمانی دهه ی محرم با هفته ی ملی کودک اجرای برنامه ها، همایشها و فعالیتهای مذهبی در این ایام را از جمله برنامه های کانون در اشاعه ی این رویداد مذهبی عنوان کرد.

گفتنی است،  در بیست و یک مرکز ثابت و سه مرکز سیار روستایی کانون در استان بیش از 100 برنامه ی فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و اسلامی با حضور بیش از 5000 کودک و نوجوان در این ایام برگزار شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.