قدس آنلاین-ایلام: جانشین فرماندهی انتظامی استان ایلام گفت: با کار جمعی و کارشناسانه و استفاده از نظرات بزرگان و مصلحان، می توان دعاوی، آسیب ها و آفت های اجتماعی را در جامعه به درستی شناسایی و ریشه کن نمود.

استفاده از توان و نیک اندیشی بزرگان و مصلحان برای حل دعاوی

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، سرهنگ حسن کاظمی در همایش نقش ایلات و طوایف استان ایلام در امنیت، اظهار داشت: نقش بزرگان و مصلحان استان که در راستای صلح و سازش در جامعه، نقش آفرینی می کنند، بسیار ارزشمند و قابل ستایش است.

وی با بیان اینکه سران ایلات و طوایف، خیرین امنیت ساز هستند، افزود: هدف از برگزاری این همایش که برای اولین بار است که در استان ایلام انجام می شود، حقیقتاً تشکر و قدردانی از تلاش ها، تعاملات و همکاری همه جانبه شما بزرگان سران ایلات و طوایف با نیروی انتظامی برای برقراری هر چه بهتر نظم و امنیت در استان است.

جانشین فرماندهی انتظامی استان ایلام با اشاره به نقش بی بدیل مصلحان و بزرگان در جامعه بیان داشت: قطعاً اگر تلاش های شما در ایجاد صلح و سازش نبود، امروز کلانتری ها و پاسگاه های ما سرشار از پرونده های مختلف و محاکم و راهروهای دادگاه ها نیز مملو از جمعیت مردمی بود که برای حل و فصل دعاوی خود، مجبور بودند که به محاکم مراجعه کنند.

سرهنگ حسن کاظمی با بیان اینکه خوشبختانه با تلاش های ارزشمند شما عزیزان، بیشتر اوقات پرونده هایی که آبستن حوادث و مشکلات عدیده اجتماعی بوده ، به خوبی مدیریت و حل و فصل شده اند، یادآور شد: یکی دیگر از اهداف برگزاری این همایش، دراز کردن دست نیاز به سوی شما سران ایلات و طوایف است تا با نیک نامی خود، نیروی انتظامی را بیش از گذشته، در تحقق امنیت پایدار در جامعه، یاری نمایید.

جانشین فرماندهی انتظامی استان ایلام به آسیب های اجتماعی در جامعه اشاره و تصریح کرد: با کار جمعی و کارشناسانه و استفاده از نظرات بزرگان و مصلحان، می توان دعاوی، آسیب ها و آفت های اجتماعی را در جامعه به درستی شناسایی و ریشه کن نمود.

* احترام به بزرگان و مصلحان؛ شاخصه اصلی مردم ایلام

نماینده ایلات و طوایف استان ایلام نیز در این همایش گفت: تا کنون به وسیله سران طوایف، بیش از ۱۵۰ مورد اختلاف بین مردم استان، به صلح و سازش انجامیده است.

حجت الله عالی پور با بیان اینکه هیچ گاه در مقابل کاری که انجام داده ایم انتظار تشویق از کسی نداشته ایم، اظهار داشت: کار ما برای رضای خدا، حفظ منافع کشور و امنیت مردم است و امیدواریم که مورد توجه و رضایت خداوند سبحان قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از شاخصه های مهم مردم ایلام، احترام به بزرگان و مصلحان است و نقش این نیک اندیشان را در جامعه به خوبی درک کرده اند، افزود: از دستگاه قضایی و نیروی انتظامی می خواهیم که از پتانسیل عظیم بزرگان و ریش سفیدان جامعه در راستای ایجاد امنیت و آرامش برای مردم، حداکثر بهره را ببرند.

نماینده ایلات و طوایف استان ایلام یادآور شد: بسیاری از پرونده ها وجود دارد که در قالب قوه قهریه و قانون حل ناشدنی است اما با کلام و نفوذ همین بزرگان به صلح و صفا می رسد و می طلبد که بزرگان و معتمدین بیش از پیش وارد این عرصه خطیر صلح و سازش شوند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.