۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۲
کد خبر: 462035

پیروزی های نیروهای تحت حمایت دولت وحدت ملی لیبی برای آزاد سازی شهر «سرت» در جنوب خلیج سیدرا و در میان طرابلس و بنغازی در حالی است که شمار تروریست های کشته شده در مناطق گوناگون این شهر رو به افزایش است.

آزادی سرت نزدیک است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری ایرنا، شهر سرت در جنوب ساحلی خلیج سیدرا صحنه درگیری های نظامی و تبادل آتش میان نیروهای وفادار به دولت وفاق ملی لیبی و افراد مسلح گروه تروریستی داعش است که به مرحله حساس خود رسیده است.


بر اساس اعلام کارشناسان نظامی منطقه و براساس گزارش های میدانی، نظامیان لیبیایی در هماهنگی با دولت وحدت ملی تحت حمایت سازمان ملل در اقدامی خودجوش و با کمک نیروهای مردمی موفق شدند با بیرون راندن عناصر گروه تروریستی داعش و وارد کردن ضربات سنگین بر آنها وهم چنین نابودی کلیه سنگرهای درون شهری این گروه تروریستی، این شهر مهم و راهبردی را در آستانه آزادی کامل قرار دهند.


نیروهای تحت حمایت دولت وحدت ملی لیبی اعلام کردند، در یک هفته گذشته دستکم 80 نفر از سرکردگان گروه تروریستی داعش را در شهر سرت لیبی به هلاکت رسانده اند.


براساس گزراش های رسمی، بین دو تا پنج هزار تروریست داعشی از کشورهای لیبی، تونس، الجزایر، مصر، مالی، مغرب و موریتانی در سرت، طرابلس و درنه لیبی مستقر هستند که همین امر نگرانی شدید ناظران منطقه ای را به همراه داشته است.


بر اساس آخرین گزارش های منتشرشده، تروریست های وابسته به داعش در آخرین تلاش های خود برای ترک مواضع و فرار از مخفیگاه های خود هدف نیروهای وحدت ملی قرار گرفتند.
افراد مسلح وابسته به گروه تروریستی داعش در حال عقب نشینی از مواضع خود در شهر سرت، دائما مورد هجوم نیروهای وحدت ملی قرار می گیرند که همین امر موجب شده است شمار کشته های آنان روز به روز افزایش یابد و اجساد تروریست ها در مناطق گوناگون این شهر پراکنده شود.


گزراش های میدانی حاکیست ارتش لیبی با استقرار تک تیراندازهای خود در ارتفاعات مشرف بر مواضع داعش و خنثی سازی مین های زمینی، موفق شده است به پیشروی های خود ادامه دهد و اکنون بیشتر مناطق شهر سرت در تصرف نیروهای ارتش دولت وحدت ملی لیبی است.


نیروهای دولتی لیبی از ماه ها پیش عملیات موسوم به «بنیان مرصوص» را با هدف پس گرفتن شهر سرت، زادگاه معمر قدافی دیکتاتور سابق لیبی که از ژوئن 2015 توسط گروه تروریستی داعش اشغال شده است، آغاز کرده اند.


نیروهای دولت وفاق ملی طی روز های اخیر اعلام کردند که با وجود خسارت های وارده به نیروهایش، موفق به پیشروی در بخش جنوبی این شهر شده و ده ها تن از عناصر داعش را به هلاکت رساندند.


لیبی از زمان سقوط حکومت معمر قذافی دیکتاتور معدوم این کشور در سال 2011 دستخوش جنگ و ناآرامی است.


پارلمان لیبی از دولت موازی دولت وفاق ملی که در شرق کشور مستقر است، حمایت می کند و هر دو دولت به شبه نظامیان برای تثبیت قدرت خود نیاز دارند.


آزادی شهر سرت که سال گذشته به اشغال گروه تروریستی داعش درآمد، شکست سنگینی را به این گروه تروریستی وارد می کند.


داعش از زمان حمله به عراق و سوریه درصدد گسترش نفوذ تروریستی خود به مناطقی در خارج از مرزهای این دو کشور بوده و این در حالی است که شکست های سنگین این گروه تروریستی رو به افزایش است.


عناصر افراطی و تندرو از هرج و مرج و ناآرامی در کشور نفت خیز لیبی پس از انقلاب سال 2011 بهره گرفتند تا شهر سرت را در ژوئن 2015 به اشغال خود درآورند اما اکنون با تلاش نیروهای وحدت ملی و شماری از مردم این منطقه این تلاش آنان ناکام ماند و سرت درآستانه آزادی کامل قرار گرفته است که معنای آن ریشه کنی گروه تروریستی داعش در لیبی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.