قدس آنلاین:استاندار خراسان شمالی گفت: تقویت واحدهای تولیدی استان موجب تحقق اقتصاد مقاومتی خواهد است.

تقویت واحدهای تولیدی موجب تحقق اقتصاد مقاومتی است

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، محمدرضا صالحی در جلسه شورای اداری استان که با حضور معاون اول رئیس جمهوور برگزار شد، اظهار داشت: رفع موانع و افزایش تسهیلات در حوزه تولید از راهکارهای اساسی تحقق اقتصاد مقاومتی است.

صالحی افزود: استان خراسان شمالی دارای ظرفیت ها و پتانسیل های فراوانی است که تمامی مدیران و مسولان استانی باید در راستای شناساندن و بهره مندی از آن ها به درستی اقدام نمایند.
وی ادامه داد: افرایش اعتبارات صندوق کارآفرینی امید از سوی دولت و فعال شدن بخش تولید موجب تسریع در روند حرکت اقتصاد مقاومتی خواهد شد.
نماینده عالی دولت در استان خراسان شمالی گفت: جلسات و اقدامات خوبی در حوزه تحقق اقتصاد مقاومتی در استان از سوی مسولان و مدیران دستگاههای اجرایی صورت گرفته است.
محمد رضا صالحی در ادامه به ثبت نام 390 طرح در سامانه بهین یاب در استان خراسان شمالی اشاره داشت و افزود: از این تعداد 230 طرح در کارگروه تسهیل و موانع تولید استان تصویب و 49 طرح جهت دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شده اند.
صالحی اشاره داشت: بخش کشاورزی با 37.7 درصد و بخش صنعت با 24.6 درصد بیشترین میزان اشتغال استان را به خود اختصاص داده است.
وی تاکید کرد: تقویت تولید گیاهان دارویی از دیگر اهداف ستاد مقاومت اقتصادی استان در راستای افزایش اشتغال و تولیدات داخلی است چرا که با تقویت این بخش برای 1630 نفر اشتغال زایی مستقیم صورت می پذیرد.
صالحی ادامه داد: افزایش برخوداری استان های کم برخوردار و کمتر توسعه یافته از محل یارانه سود تسهیلات از دیگر راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی است.
وی بیان داشت: طرح ها و راهکارهای ارائه شده در حوزه اقتصاد مقاومتی باید نوین بوده و موجب تسریع در روند اجرا و تحقق آن باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.