مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور تمهیدات ویژه‌ این سازمان را در ماه محرم تشریح کرد و گفت: در حال حاضر ۷ برابر مصرف روزانه خون در کشور ذخیره خونی و فرآورده‌های آن وجود دارد.

تشریح برنامه‌های انتقال خون در محرم/۷ برابر مصرف روزانه ذخیره خون داریم

به گزارش قدس آنلاین، علی‌اکبر پورفتح‌الله در گفت‌وگو با فارس، در ارتباط با تمهیدات این سازمان در ماه محرم، اظهار داشت: حجم مراجعات در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی برای اهدای خون افزایش می‌یابد و این مسئله در حالی است که فرآورده‌های خونی را به صورت طولانی نمی‌توان نگه داشت.
وی افزود: بنابر این تداوم به مراجعه اهدای خون نیاز است و بر همین اساس دو سال است که برنامه نذر اهدای خون را ساماندهی کرده‌ایم.  
مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور ضمن آمادگی مراکز اهدای خون جهت ارائه خدمات به مردم در ایام محرم، گفت:‌ اهداکنندگان می‌توانند نذر خود را از عاشورا تا اربعین انجام داده و برای اهدای خون ثبت‌نام کنند.
پورفتح‌الله با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷ برابر مصرف روزانه، ذخیره خون و فرآورده‌های آن در کشور وجود دارد، گفت: این مسئله امنیت فکر در زمینه تأمین منابع خونی را فراهم کرده است و نذر اهدای خون می‌تواند کمک مؤثری در این زمینه باشد.
وی تصریح کرد: سامانه ثبت‌نام برای اهدای خون در سایت سازمان انتقال خون وجود دارد که علیرغم ایجاد اختلال در آن در حال حاضر مشکل آن رفع شده و اهداکنندگان می‌توانند برای انجام نذر خون ثبت‌نام کنند.
مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور خاطر نشان کرد: شرایط اهدای خون نیز در سایت سازمان مشخص شده و افراد می‌توانند از مطالب آن بهره‌مند شوند. همچنین توصیه می‌شود هنگام اقدام برای اهدای خون علاقه‌مندان به سؤالات پزشکان مربوطه به صورت شفاف پاسخ دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.