قدس آنلاین- تبریز: رئیس دانشگاه تبریز گفت: 32 نفر از اساتید دانشگاه تبریز در سایت جهانی SCOPUS و 4 نفر نیز در Google Scholar بیش از هزار استناد علمی دارند.

36 استاد دانشگاه تبریز بیش از 1000 استناد علمی دارند

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، محمدرضا پورمحمدی اظهار داشت: در سال‌های اخیر اساتید، پژوهشگران و دانشمندان بین‌المللی دانشگاه تبریز در تولید علم، تحقیقات و فناوری کشور سهم موثری داشته و موجب ارتقاء جایگاه علمی ایران در سطح جهان شده‌اند، حاصل تلاش این پژوهشگران علاوه بر کاربردهایی که در عرصه‌های مختلف علمی، صنعتی و اجتماعی دارد به صورت مقاله‌های ISI در مجلات معتبر بین‌المللی چاپ و تعداد زیادی نیز در جهان به این یافته‌های علمی استناد کرده‌اند.

رئیس دانشگاه تبریز با تاکید بر اینکه استناد به دانشمندان و پژوهشگران بخش مهمی از فرایند تحقیق و ارزش و اعتبار نویسنده به حساب می‌آید، افزود: براساس اطلاعات اخذ شده از پایگاه جهانی SCOPUS، تعداد 32 نفر از اساتید و پژوهشگران دانشگاه تبریز استنادات و ارجاعات بالای 1000 مورد دارند.

پورمحمدی اضافه کرد: بر همین اساس، دکتر علیرضا ختائی با 6501، دکتر نظام‌الدین دانشور با 4245 و دکتر محمدتقی زعفرانی معطر با 2753 استناد، در رتبه‌های اول تا سوم اساتید و پژوهشگران با ارجاعات بالای 1000 استناد دانشگاه تبریز قرار دارند.

وی با اعلام اینکه از این تعداد 23 نفر در گروه عمده علمی علوم پایه و 9 نفر در گروه عمده علمی فنی مهندسی قرار دارند، افزود: علاوه بر اساتید فوق همچنین 4 نفر در Google Scholar دارای بیش از هزار استناد هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.