منابع نظامی لیبی از محاصره تروریست‌های داعشی در شهر سِرت خبر دادند.

داعشی‌ها به آخر خط رسیدند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، نیروهای لیبی تروریستهای داعشی را در آخرین محله تحت کنترلشان در شهر سِرت شهر سرت واقع در 450 کیلومتری شرق طرابلس محاصره کردند.

طی دو روز گذشته نیروهای دولتی لیبی داخل محله سوم سرت که کمتر از یک کیلومتر مربع مساحت دارد، پیشروی کردند و در پی حملات هوایی شدید، مواضع تک‌تیراندازان گروه تروریستی داعش منهدم شد.

فرمانده مصراته گفت که تروریستهای داعشی به‌شدت از مواضع خود در محله المناره دفاع می کنند، زیرا اگر این محله را از دست بدهند، شهر سرت را که روزی پایگاه اصلی آنها خارج از عراق و سوریه به شمار می رفت، از دست خواهند داد.

محمد الغصری سخنگوی نیروهای مصراته گفت که داعشی ها به آخر خط رسیدند و دیگر راه حلی برای آنها باقی نمانده است، بنابراین برای باقی ماندن در المناره وحشیانه می‌جنگند.

اتاق عملیات آزادسازی سرت هفته گذشته اعلام کرده بود که تروریستهای داعشی در یک محدوده جغرافیایی کوچک در منطقه ساحلی الجیزه به محاصره در آمده است و نیروهای نظامی به عملیات خود برای تنگ تر کردن حلقه محاصره آنها ادامه می دهند.

دقیقاً مشخص نیست که چه عاملی آزادسازی این مناطق از چنگ تروریستهای داعشی را به تأخیر انداخته است. اما سخنگوی عملیات البنیان المرصوص گفته بود که تروریستهای داعشی غیر نظامیان را به سپری برای خود تبدیل کرده‌اند.

از دست دادن سرت ضربه سنگینی به داعش وارد می‌سازد و این گروه تروریستی را از تنها شهری که در شمال آفریقا در اشغال خود داشت، محروم می کند.

نیروهای دولت وفاق ملی لیبی که از حمایت جامعه جهانی برخوردار است از ماه می (22 اردیبهشت 1395) آزادسازی شهر سرت در حاشیه دریای مدیترانه را از لوث گروه تروریستی داعش آغاز کرده‌ اند و طی روزهای گذشته در چندین محور این شهر پیشروی کرده اند.

سرت پایگاه اصلی گروه تروریستی داعش در لیبی به‌شمار می‌رود.

رژیم قذافی با کمک حملات هوایی ناتو سرنگون شد و نهایتاً دیکتاتور سابق لیبی نیز در اکتبر 2011 میلادی کشته شد، ولی لیبی از آن زمان تاکنون با هرج و مرج داخلی روبه‌رو بوده است.

گروه‌های مختلف تروریستی به‌خصوص داعش از خلأ دولت مرکزی قدرتمند و مقتدر سوء استفاده و بخشهای مختلفی از این کشور را تصرف کرده‌اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.