ایستگاه‌های مترو تهران، با حضور هنر و هنرمندان رنگ و بوی محرم می‌گیرند.

ایستگاه های مترو تهران تکیه هنرمندان می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، بهنام خادم مدیریت فرهنگی هنری منطقه 11 در خصوص برنامه «تکیه هنر» که به همت فرهنگسرای رازی با همکاری فرهنگسرای مترو برگزار می‌شود، گفت: ما فضای معنوی تکیه را، که از دیرباز در بین ایرانیان مرسوم بوده با هنر آیینی تلفیق کرده‌ایم. این امر تابلویی زیبا از عزاداری هنرمندان را در برابر دیدگان مردم تهران به نمایش می‌گذارد. همچنین خلق اثر هنری برگرفته از شور حسینی، نوعی سوگواری و عرض ارادت به پیشگاه آن حضرت است که البته شاید در ادبیات مرسوم عزاداری نگنجد.

خادم همچنین معرفی آیین‌ها و نواهای عزاداری اقوام ایرانی و ارتباط مستقیم مردم با هنرمندان آئینی را از دیگر اهداف برگزاری «تکیه هنر» برشمرد.

تکیه هنر در سه بخش «روضه‌های هنر»، «اشک آب» و «نوای دل» برگزار می‌شود. در «روضه‌ی هنر» اساتید دانشگاه و هنرجویان در زمینه‌های خوشنویسی، گرافیک، نقاشی به خلق آثار هنری و آموزش می‌پردازند.

دیوار «اشک آب» فضایی است، برای نوشتن و به یادگار گذاشتن دل‌نوشته‌ها برای سید و سالار شهیدان و «نوای دل» به پخش اختصاصی و انفرادی نوحه‌ها و موسیقی‌های عزاداری اقوام مختلف ایرانی به همراه معرفی تاریخچه و مشخصات آن قطعه، برای مردم اختصاص دارد.

«تکیه هنر» از ابتدای محرم تا اربعین حسینی در برخی ایستگاه‌های مترو برقرار خواهد بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.