قدس آنلاین- مهناز خجسته نیا: شهروندان مشهدی از 14 روز طی شده از ابتدای مهرماه جاری تنها یک روز در هوای پاک تنفس کرده‌اند.

مشهدی‌ها تنها یک روز از اول مهرماه در هوای پاک نفس کشیده‌اند

مدیر اجرایی مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار ما ضمن اعلام این خبر گفت: نیمی از روزهای پشت سر گذاشته شده از ابتدای مهرماه (یعنی هفت روز از 14 روز) شرایط هوا ناسالم برای همه گروه‌ها بوده است.

به گفته وی روز گذشته نیز اولین روز ناسالم برای تمام گروه‌ها در مهر ماه جاری بوده است.

این مقام مسؤول نسبت به افزایش آلودگی هوا در مهرماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل هشدار داد و گفت: متأسفانه روز گذشته، غلظت آلاینده‌ها در ایستگاه‌های خیام شمالی و سمزقند به عدد 156 و در ایستگاه چمن به 151 رسیده است.

اسماعیلی در تشریح گزارش وضعیت آلودگی هوا از ابتدای سال جاری نیز اظهار داشت: از 200 روز پشت سر گذاشته شده طی سال 95 فقط در 15 روز هوای مشهد پاک بوده است.

وی با بیان اینکه 31 روز ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شده است، افزود: یک روز هم شرایط کیفیت هوا ناسالم برای همه گروه‌ها بوده است.

به گفته وی این در حالی است که طی سال 94 شرایط هوا در 24 روز پاک گزارش شده است.

وی تعداد روزهای ناسالم سال 94 را نیز 10 روز اعلام کرد و گفت: در 200 روز ابتدای سال گذشته هیچ روز ناسالمی برای تمام گروه‌ها نداشته‌ایم.

* هشدار نسبت به افزایش آلاینده‌ها

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی نیز روز گذشته از افزایش دوباره آلاینده‌ها در هوای تنفسی مشهد خبر داد.

صالحی در گفت‌وگو با ایرنا گفت: میانگین شاخص کلی کیفیت هوا در مجموع ایستگاه‌های سنجش مستقر در مناطق مختلف مشهد روز گذشته به 123 پی. اس. آی رسید.

به گفته وی متأسفانه روز گذشته، کیفیت هوای یازده نقطه شهر مشهد در وضعیت هشدار قرار داشت.

وی با توجه به افزایش و ماندگاری آلاینده‌ها در هوای مشهد از بیماران قلبی و تنفسی، کودکان، زنان باردار و سایر گروه‌های آسیب‌پذیر خواست تا حد امکان از منزل خارج نشوند یا از حضور در مناطق پر رفت و آمد و هسته مرکزی شهر خودداری کنند و عموم مردم نیز از فعالیت‌های ورزشی در فضای باز بپرهیزند.

به گفته وی همچنین شهروندان به منظور کنترل و کاهش آلودگی هوا باید از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند و رفت و آمدهای غیرضروری با خودرو شخصی و سفرهای درون شهری را کاهش دهند.

گفتنی است، روزانه یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو در این کلانشهر 5/3 میلیون نفری تردد دارند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.