قدس آنلاین: مسئول مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی گفت: امر به معروف و نهی از منکر از خانواده شروع می‌شود و تا راس حکومت وجود دارد.

امر به معروف و نهی از منکر از خانواده شروع می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام علی اصغر لطفی در نشستی خبری خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: مهمترین ضمانت اجرایی احکام الهی امر به معروف ونهی از منکر است که در قبال دیگر ابزار چون قانون، حکومت و تقوا به دلیل اجرا شدن سخت آنها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر از خانواده شروع می‌شود و تا راس حکومت وجود دارد. در جامعه این گونه جا افتاده که برای این موضوع باید عده‌ای به دنبال بدحجاب‌ها بیفتند و این موضوع را حل کنند این در حالی است که در این دو موضوع امر به تمام خوبی‌ها  و نهی از تمام بدی‌ها را طبق قانون شرع در خود دارد.

مسئول مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی گفت: در این رابطه در فقه این دو در قالب مستحب و واجب بیان شده‌اند و تمامی مسائل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ... را شامل می‌شود. در اصل هشتم قانون اساسی سه محور مشخص شده که شامل امربه معروف نهی از منکر از مردم به مردم، مردم به دولت و دولت به مردم را شامل می‌شود.

لطفی خاطرنشان کرد: در حوزه دولت بر مردم مسائل و تخلفات شهری را داریم که باید مجموعه‌ای باشد تا بر مردم نظارت کند و اخیرا فضای مجازی هم به این سه محور اضافه شده است. در مشهد این سازمان دو سال قبل به صورت ابتدایی شکل گرفت و با مشکلاتی روبرو بود که در بهمن ماه دوباره فعالیت خود را شروع کرد که اینجانب به دستور آیت‌الله علم‌الهدی این مسئولیت را در استان پذیرفتم. 

وی بیان کرد: نگاه ما در این مجموعه قرآنی و طبق قانون است و این مرکز مردم نهاد و نگاهی جناحی ندارد. دو اولویت ما در این مرکز توجه به بازنشستگان نیروهای مسلح و دیگری ایثارگران و بیشتر فرزندان شهدا و فعالیت ما در دو حوزه تحقق مطالبات رهبری و مطالبه از مسئولان است.

مسئول مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی گفت: در رابطه با بحث حجاب از 26 مسئول دعوت می‌کنیم تا این موضع پیگیری شود. در اطراف شهر ما باغ‌ تالارهایی داریم که متعلق به مسئولان است و این سئوال مطرح است که آنها چگونه با حقوق توانسته‌اند آنها را خریداری کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.