بسیج دانشجویی دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران در نامه‌ای به رئیس‌جمهور حذف کارت سوخت را ضربه کاری دولت بر پیکره اقتصاد کشور دانست.

 ضربه کاری دولت بر پیکره اقتصاد کشور!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، بسیج دانشجویی دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران در نامه‌ای به حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور حذف کارت سوخت را ضربه کاری دولت بر پیکره اقتصاد کشور دانست.

متن کامل نامه بسیج دانشجویی دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران به رئیس‌جمهور به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر روحانی

ریاست محترم جمهوری؛

اخیرا ابلاغیه ای مبنی بر حذف کارت هوشمند سوخت به شرکت پالایش و پخش فراورده های نفتی ایران ابلاغ کردید. پیش از این نمایندگان مجلس شورای اسلامی بودند که این اختیار را به دولت دادند تا بتواند کارت هوشمند سوخت را حذف کند.

جنابعالی بر خلاف گزارش مرکز پژوهش های مجلس و سایر نهاد های حکومتی مبنی بر تبعات حذف کارت سوخت و بازگشت به دوران قبل از نظام سهمیه بندی، با حذف بنزین دو نرخی و به بهانه «نبود توجیه اقتصاد» در نهایت کارت سوخت را حذف کردید.

این عمل دولت زیان های جبران ناپذیری برای کشور به همراه می آورد که در ذیل به برخی از انها اشاره می‌شود:

_ وابستگی کشور به بنزین و افزایش آسیب پذیری در برابر تهدیدات خارجی

_ از بین رفتن اطلاعات ارزشمند بدست آمده از سامانه که می تواند در سیاست گذاری های بخش حمل و نقل و قیمت گذاری مورد استفاده قرار بگیرد

_ رشد یارانه بخش حمل و نقل

_ از بین بردن زیرساخت هایی که هزینه هنگفتی برای ایجاد آنها پرداخت شد

_ از بین بردن روحیه صرفه جویی در انرژی

و تمام این ها در حالی رخ می دهد که در سال «اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل» این حرکت دولت ضربه کاری بر پیکره اقتصاد کشور وارد می کند.

به همین دلیل ما دانشجویان بر خود لازم می دانیم که بند هایی از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده است را به رئیس جمهور محترم یاد آوری کنیم:

بند4: استفاده از ظرفیت اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها در جهت افزایش تولید، اشتغال و بهره‌وری، کاهش شدت انرژی و ارتقاء شاخص‌های عدالت اجتماعی

بند14: افزایش ذخایر راهبردی نفت وگاز کشور به منظور اثرگذاری در بازار جهانی نفت و گاز و تأکید بر حفظ و توسعه ظرفیت‌های تولید نفت و گاز، بویژه در میادین مشترک.

بند15:  افزایش ارزش افزوده از طریق تکمیل زنجیره ارزش صنعت نفت و گاز، توسعه تولید کالاهای دارای بازدهی بهینه (براساس شاخص شدت مصرف انرژی)

بند16: صرفه‌جویی در هزینه‌های عمومی کشور با تأکید بر تحول اساسی در ساختارها، منطقی‌سازی اندازه‌ی دولت و حذف دستگاه‌های موازی و غیرضرور و هزینه‌های زاید.

بند19: شفاف‌سازی اقتصاد و سالم‌سازی آن و جلوگیری از اقدامات، فعالیت‌ها و زمینه‌های فسادزا در حوزه‌های پولی، تجاری، ارزی و ...

نظام سهمیه بندی و سامانه هوشمند کارت سوخت، بانک اطلاعات را به روز نگه می داشت، مکانیسمی برای کنترل قاچاق و راه حلی برای کاهش آلایندگی ها بود. این اقدام اخیر شما به عنوان آخرین ضربه به نظام سهمیه بندی، نه تنها در راستای عملی کردن اقتصاد مقاومتی نیست، بلکه در راستای هدف قرار دادن اقتصاد مقاومتی است. این رویه قطعا ضرر های جبران ناپذیری به کشور وارد می‌کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.