«برنی سندرز» سناتور ایالت ورمونت بار دیگر درباره حمایت از «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری خواهان هشدار داد و گفت که پیروزی ترامپ برای آمریکا دردسرآفرین خواهد بود.

ترامپ برای آمریکا دردسرآفرین خواهد بود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا ، این سناتور آمریکایی که قبل از حمایت از «هیلاری کلینتون» نامزد دمکرات ها رقیب هم حزبی اش بود، در گفت و گو با شبکه راشا تودی روسیه افزود: نمی خواهد نوه اش در دوران ریاست جمهوری ترامپ زندگی کند.
وی در جمع حاضران در دانشگاه «دِرِک/ Drake» ایالت آیووای آمریکا گفت: به اینجا آمده ام تا بگویم در روز انتخابات به کلینتون رای دهید. 
ساندرز که خود فوریه گذشته در انجمن های حزبی در همین ایالت با اختلاف ناچیزی در مقابل کلینتون شکست خورد، به رای دهندگان آمریکایی تصریح کرد، بدقت به مسائلی که بر زندگی آنها تاثیر گذار است، توجه داشته باشند. 
وی گفت که نمی توانیم رئیس جمهوری را انتخاب کنیم که کمپین انتخاباتی اش بر پایه تعصب ورزی است. 
سندرز در گردهمایی ژوئیه گذشته به دنبال اذعان به شکستش در برابر کلینتون در رای گیری های اولیه درون حزبی،رسما از وزیر امور خارجه سابق آمریکا حمایت کرد. 
وی پیشتر نیز از دانشجویان در اوهایو خواسته بود که به کلینتون رای دهند. سناتور آمریکایی با بیان این که در سال 2016 تعصب و تحجر را به عنوان پایه هیچ مبارزه انتخاباتی نمی پذیرد از دانشجویان دعوت کرد حتی اگر بر این باورند هر دو نامزد اصلی انتخابات آمریکا بد هستند، در انتخابات شرکت کنند.
تازه ترین نتایج نظرسنجی که روز چهارشنبه از سوی «فایرلیگ دیکینسون» آمریکا منتشر شد، از پیشتازی 10 درصدی کلینتون در مقابل ترامپ تنها یک ماه مانده تا موعد انتخابات آمریکا حکایت داشت. 
عقب افتادن ترامپ در نظرسنجی ها در هفته گذشته ظاهرا جمهوری خواهان را نگران کرده است.
در این ارتباط روزنامه بیزنس اینسایدر گزارش داد ، کاهش حمایت از ترامپ در نظرسنجی ها جمهوری خواهان را نگران آن کرده که گزینه انتخاباتی آنها، جایگاه اجتماعی این حزب را جهت پیروزی در رقابت های کنگره برای کنترل مجلس سنا و نمایندگان آمریکا تضعیف کند. 
دیدگاه کارشناسان و نتایج نظرسنجی ها نشان داد که کلینتون در نخستین دور مناظره پیروز میدان بوده است. 
روز سه شنبه شبکه تلویزیونی سی ان ان اندکی پس از پایان مناظره 26 سپتامبر ترامپ و کلینتون (برابر با پنجم شهریور ماه) گزارش داد: دراین نظرسنجی هیلاری کلینتون با 62درصد آرا در برابر 27درصد آرای ترامپ برنده این مناظره بوده است.
دومین دور مناظره این دو نامزد ریاست جمهوری، یکشنبه نهم اکتبر برابر با 18 مهرماه در دانشگاه واشنگتن واقع در سنت لوئیس ایالت میسوری به میزبانی سی ان ان برگزار خواهد شد.
سومین مناظره نیز چهارشنبه 19 اکتبر برابر با 28 مهرماه در دانشگاه 'نوادا' واقع درایالت نوادا و به میزبانی شبکه خبری فاکس نیوز برگزار خواهد شد.
پنجاه و هشتمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای انتخاب چهل و پنجمین رئیس جمهوری، هشتم نوامبر 2016 میلادی (18 آبان ماه امسال) برگزار می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.