منابع نظامی کره جنوبی و آمریکا اعلام کردند که بر اساس شواهد موجود، کره شمالی خود را برای پرتاب یک موشک دوربرد و حتی آزمایش هسته ای دیگر در آینده نزدیک آماده می کند.

کره شمالی خود را برای انجام آزمایش موشکی و هسته‌ای آماده می کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا ، انتشار این خبر در شرایطی است که آمریکا، کره جنوبی و ژاپن مشترکا به دنبال افزودن بر تحریم های کره شمالی و صدور یک قطعنامه جدید علیه این کشور در شورای امنیت هستند.

منابع نظامی کره جنوبی امروز (جمعه) اعلام کردند که رفت و آمدها، نقل و انتقالات و تحرکات در اطراف سایت های موشکی و از جمله سایت اتمی «پونگ گیه ری» کره شمالی افزایش یافته است.

کره جنوبی برآورد می کند که همسایه شمالی قصد پرتاب یک راکت دوربرد را دارد اما آمریکا از احتمال آزمایش های دیگر موشکی و هسته ای ابراز نگرانی کرده است.

سئول خاطرنشان کرده است، که بر اساس تصاویر دریافتی، تحرکات در پایگاه موشکی «تونگ چانگری» کره شمالی هم افزایش یافته و این موضوع نشان دهنده انجام اقدامی دیگر توسط پیونگ یانگ در شلیک موشک دوربرد و یا انجام آزمایش هسته ای دیگر است.

کره شمالی در ماه فوریه (بهمن - اسفند) امسال یک راکت دوربرد ماهواره بر پرتاب کرد که غرب مدعی است این راکت در واقع یک موشک دوربرد بدون ماهواره بوده است.

دهم اکتبر مصادف با هفتاد و یکمین سالگرد تاسیس حزب حاکم کارگر کره شمالی است و احتمال می رود آزمایش مزبور در همین ایام صورت گیرد.

ماه گذشته میلادی اعلام شد که موتورهای پیشرفته راکت های دوربرد در مرکز فضایی «سوهائه» کره شمالی در حضور «کیم جونگ اون» رهبر این کشور آزمایش شده و وی خواستار تسریع در پرتاب ها با فناوری های پیشرفته شده است.
ظاهرا مرکز فضایی سوهائه همان پایگاه موشکی «تونگ چانگری» است که کره جنوبی می گوید راکت دوربرد ماه فوریه از همین پایگاه پرتاب شده است.

کره شمالی در سال 2006 میلادی نخستین آزمایش هسته ای را انجام داد و از زمان تاکنون ضمن رد قطعنامه های شورای امنیت، برنامه های هسته ای و موشک بالستیک خود را توسعه داده است.
در ماه ژانویه چهارمین آزمایش اتمی کره شمالی انجام شد و ماه گذشته نیز پنجمین و بزرگترین آزمایش هسته ای این کشور صورت گرفت و این موضوع باعث شد تا آمریکا و کره جنوبی تلاش زیادی برای اعمال تحریم های شدیدتر علیه این کشور را از طریق شورای امنیت آغاز کنند.

تارنمای «یی سی» چین نیز گزارش کرده که تصاویر ماهواره ای آمریکا نشان می دهد در اطراف سایت اتمی «پونگ گیه ری» کره شمالی فعالیت ها افزایش یافته است و هر آن احتمال می رود این کشور یک آزمایش هسته ای دیگر انجام دهد.
راکت های دوربرد کره شمالی از مدل «کوانگ میونگ سونگ» است که می تواند ۱۲ هزار کیلومتر برد پرتاب داشته باشد و بخش هایی از شرق آمریکا را هدف قرار دهد.

کره شمالی همچنین دارای راکت های «اونها ـ ۳» است که با استفاده از برد ۱۰ هزار کیلومتری آن دسامبر سال ۲۰۱۲ میلادی یک ماهواره به فضا پرتاب کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.