قدس آنلاین - گیلان - مریم غلام پور : رئیس مجمع نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی به تلاش نمایندگان در راستای اتمام پروژه راه‌آهن قزوین ـ رشت اشاره کرد و گفت: راه‌آهن قزوین ـ رشت تا پایان امسال افتتاح نمی‌شود.

راه‌آهن قزوین ـ رشت امسال افتتاح نمی‌شود

مهرداد لاهوتی در دیدار جمعی از نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی با آیت‌الله رضا رمضانی عضو مجلس خبرگان رهبری با تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع) اظهار کرد: مسیر توسعه استان در بخش‌های کشاورزی، صنعت و گردشگری در حوزه اقتصادی تبیین شده است.

وی به محروم شدن گیلان از صنعت در برنامه‌های اول و دوم توسعه کشور اشاره کرد و افزود: در برنامه‌های مذکور سرمایه‌گذاری در بخش صنعت به استان‌های دیگر انتقال داده شد و از سرمایه‌گذاری صنعتی محروم شدیم.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشاورزی گیلان در سال‌های گذشته به‌شدت آسیب دیده است، تصریح کرد: به محصولات راهبردی چای، برنج، ابریشم و زیتون آسیب جدی وارد شده است.

لاهوتی از تلاش نمایندگان استان‌های گیلان و مازندران در راستای جلوگیری از واردات بی‌رویه برنج در سال جاری خبر داد و بیان کرد: سالانه 2 میلیون و 800 هزار تن برنج مصرفی کشور است و 2 میلیون و 400 هزار تن در داخل تولید می‌شود.

وی، نیاز کشور به واردات برنج را سالانه 400 هزار تن عنوان کرد و گفت: از وزیر جهاد کشاورزی خواستیم به واردات بی‌رویه برنج پایان دهد.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به اینکه وضعیت چای اکنون نسبت به سال‌های گذشته بهتر شده است، خاطرنشان کرد: چای داخلی با استقبال مصرف‌کنندگان مواجه شده است.

لاهوتی به تولید سالانه یک‌هزار و 100 تن پیله ابریشم در سال‌های گذشته در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: مدت دو سال است کشاورزان پیله تولیدی را با نرخ آزاد و بیشتر از نرخ قیمت تضمینی به‌فروش می‌رسانند و وضعیت روبه بهبود است.

وی با بیان اینکه مشکلاتی در بخش صنعت به دلیل عقب‌ماندگی گیلان از گذشته وجود دارد، اظهار کرد: آینده خوبی برای صنعت گردشگری استان متصور هستم.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی به وضعیت آزادراه قزوین ـ رشت اشاره کرد و افزود: پیگیر اتمام باقی‌مانده آزادراه مذکور هستیم.

لاهوتی با اشاره به پیگیری نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی در راستای اتمام پروژه راه‌آهن قزوین ـ رشت، بیان کرد: تا پایان امسال پروژه مذکور به اتمام نمی‌رسد و در بدبینانه‌ترین حالت اواسط سال آینده افتتاح می‌شود.

وی بر توسعه فرودگاه سردار جنگل رشت تأکید کرد و گفت: اجرای سدهای پلرود و شفارود و همچنین احداث سدهای لاستیکی از اقدام‌های خوب دولت در گیلان است.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه محمدعلی نجفی استاندار همراهی خوبی با نمایندگان دارد، تصریح کرد: امسال دولت به‌ویژه مسؤولان اجرایی گیلان با توجه به محدودیت‌های مالی با تنگنای اقتصادی مواجه هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.