قدس آنلاین- گیلان- مریم رفیعیان: آئین روز ایمنی و آتش نشانی با حضور مدیر ، معاونین و کارکنان ستادی و عملیاتی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان در نماز خانه انبار نفت شهید بهمنی مقدم رشت برگزار شد.

خدمات ایمنی کارکنان وظیفه شناس و خدوم  شرکت نفت قابل تقدیر است

علی اصغر عباسی ، مدیر منطقه گیلان ، ضمن تبریک روز ایمنی و آتش نشانی به کارکنان و تسلیت آغاز محرم الحرام از خدمات ایمنی کارکنان وظیفه شناس و خدوم تقدیر کرد .

وی فضای خدمت در شرکت نفت در تمام مراحل تامین ، نگهداشت و توزیع فرآورده های نفتی در سطح کشور و استان را توام با خطر دانست و گفت : « کالایی که در اختیار مجموعه پخش فرآورده های نفتی قرار می گیرد در دسته بندی کالاهای خطرناک محسوب می شود ، فلذا کار بدون حادثه در این مجموعه حائز اهمیت و قابل تقدیر است

وی کلیه کارکنان را در عدم بروز حادثه در مجموعه پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان سهیم دانست و گفت : « تلاش یکایک شماست که مسئولین مجموعه پخش بدون دغدغه بتوانند تصمیم گیریهای کلان را انجام دهند و همچنین تلاش و حمایت خانواده  های شماست که این آرامش روانی را در کار برای شما فراهم کنند فلذا جا دارد مراتب سپاس خود را از آنان نیز ابراز داریم . »

مدیرمنطقه گیلان با اشاره به نرم افزارهای رایانه ای وخدمات الکترونیک درسطح وزارت نفت و شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی لزوم باز تعریف ایمنی وحفاظت اطلاعاتی را مهم دانست وگفت : « امروزه با رشد خدمات الکترونیک و سیستم های رایانه ای در امور عملیاتی و ستادی ، باید واژه ایمنی بازتعریف شود و پس از بازنگری و بروز رسانی این تعاریف برمبنای نیاز ، آموزشهای لازم برای حفظ و ایمنی این سامانه های جدید و اطلاعات صورت گیرد. »

عباس دوبحری ، رئیس HSE  ( بهداشت ، ایمنی و محیط زیست ) شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان نیز شناخت محیط خطرزا ، شرح وظایف و تقسیم کار هریک از اعضا را برای انجام کار بدون حادثه و ایمن از جمله وظایف مسئول و رئیس هر واحد دانست و گفت : « برای کار تیمی بدون حادثه نیاز به همکاری و همراهی تمامی اعضاء با رئیس گروه است که با شناخت صحیح از نوع کار ، محیط خطرزا ، شرح وظایف و مسئولیت پذیری خود در زمان خطر ، آسیب پذیری را به حداقل برسانند . »

تقدیر از سه واحد برتر در زمینه رعایت الزامات و اقدامات HSE  شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان ( عملیات انبار ، خدمات مهندسی و مرکز سوختگیری هواپیمائی ) که به ترتیب به ریاست علیرضا احسانی ، داوید نادری و افشین آشتا مدیریت می شوند از برنامه های این آئین بود که با اهدای تندیس HSE  انجام شد .

همچنین از ۲۱ نفر از پرسنل عملیاتی و ستادی منطقه گیلان که در راستای بهداشت ، ایمنی ، محیط زیست ، پدافند غیر عامل ، مدیریت بحران ، آموزش و انضباط کاری فعال می باشند در قالب لوح و هدایایی تقدیر شدند .

گفتنی است شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان به عنوان تنها واحد خدماتی سبز کشور به دلیل رعایت الزامات HSE  ، موفق به دریافت تندیس زرین از شانزدهمین همایش ملی صنعت سبز کشور در سال ۹۳ شد و در سال ۹۴ نیز به جهت رعایت استانداردهای مدیریت پساب ، کاهش آلودگی هوا ، سیستم مدیریت یکپارچه ( IMS ) و مدیریت پسماند در مرکز سوختگیری هواپیمائی شهید اسدپور منطقه گیلان حائز کسب تندیس سیمین شد .

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.