قدس آنلاین- یزد : مدیرکل اداره استاندارد استان یزد گفت : در 6 ماهه نسخت سال جاری، 162 مورد گواهینامه پسته و مغز پسته توسط واحد صادرات وواردات اداره کل استاندارد استان یزد، به ارزش 27میلیون دلار و وزن 3هزارو86 تن به دیگر کشورهای جهان صادر شده است.

در 6 ماهه نخست سال، 162 گواهینامه پسته و مغز پسته صادر شده است

به گزارش قدس آنلاین از یزد، محمد حسین ماجدی در بازدید از شرکت صادراتی کوثر مهدی آباد اظهارداشت : از جمله وظایف این اداره کل صدور مجوزهای واردات و صادرات کالا می باشد که این عمل در حداقل زمان ممکن توسط کارشناسان مربوطه به انجام می رسد.

وی افزود : یزد به لحاظ تولید پسته دارای مقام دوم در کشور و به لحاظ سطح زیر کشت این محصول در ردیف سوم قراردارد که توسعه سطح زیرکشت پسته یک مزیت و امتیاز ویژه برای استان محسوب شده که اگر در کنار تولید پسته، واحدهای فرآوری هم در استان به میزان کافی داشته باشیم، دسترسی به بازارهای صادراتی با تکمیل این چرخه بهتر خواهد بود.

ماجدی تصریح کرد: پسته از محصولات کم آبخواه است از اینرو در سال های اخیر باتوجه به وضعیت کم آبی در استان یزد و مشکلاتی که در این زمینه برای مردم و کشاورزان به وجود آمده است گرایش به سمت تولید این محصول بیشتر شده که در واقع این امر نشانی از غلبه کشاورزان بر کیفیت پایین و شوری آب است .

مدیرکل اداره استاندارد استان افزود : آن دسته از واحدهای تولیدی، که محصولاتشان دارای پروانه کاربردعلامت استاندارد می باشد،هنگام صدورکالا با ارائه پروانه درگمرکات، محصول خود را صادر و در غیر اینصورت، پس از آزمایش نمونه و مثبت بودن نتیجه آزمون، امکان صدور کالا برایشان فراهم خواهد شد، که پسته و مغز پسته جزء دسته دوم می باشد.

شایان ذکر است : شرکت صادراتی کوثر مهدی آباد در 90 کیلومتری مرکز استان در محور یزد- کرمان ودر مهدی آباد بهادران از توابع شهرستان مهریز استان یزد ، یک مجموعه 20 هزار متری می باشد،واقع شده است .این مجموعه از جمله ترمینالهای بزرگ پسته استان بوده، که از بخش های فرآوری، صادرات، سرتینگ ( جداسازی )، سردخانه 1000 تنی، میادین آفتاب گیر واداری با اشتغال زایی فصلی 70 نفر و دائمی 25 نفر تشکیل شده است .

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.