شیخ « نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله لبنان به سعودی توصیه کرد تا بدنبال معادله تفاهم با جمهوری اسلامی ایران و همکاری با کشورهای منطقه برای تامین منافع و امنیت خود و منطقه باشد.

توصیه معاون دبیرکل حزب الله لبنان به سعودی ها

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا ، معاون دبیرکل حزب الله که به مناسب ایام عاشورائی در مقام سیده خوله در شهرک بعلبک در شرق لبنان سخن می گفت، همچنین به سعودی توصیه کرد تا بحران آفرین و جنگ آفرینی در منطقه را که تنها تامین کننده منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی است، متوقف کند.
شیخ نعیم قاسم سپس به اوضاع ناگوار سعودی که به مرحله فروپاشی رسیده است، اشاره کرد و گفت که این وضعیت ناشی از اجرای برنامه های اقتصادی و توسعه انسانی نیست بلکه دلیل آن تجاوزها و جنگ هائی است که علیه عراق، سوریه و یمن به راه انداخته است.
وی افزود: سعودی پول های هنگفتی را برای سیطره بر این کشورها هزینه کرده اما دستاوردی نداشته است و هرگز با هزینه پول ها و استفاده از مزدوران نمی تواند اهداف خود را محقق سازد و هر چه زمان می گذرد از فروپاشی های پی در پی بیشتر رنج می برد.
معاون دبیرکل حزب الله خاطرنشان کرد: اگر سعودی فکر می کند با تبدیل شدن به عروسک خیمه شب بازی آمریکا و رفتار بر اساس دیکته های کاخ سفید می تواند به جایگاهی در منطقه دست یابد، اشتباه می کند و برعکس باید هزینه ای بیشتری به نفع آمریکا و اسرائیل بپردازد در حالی که هیچکدام از طرح هایش تحقق نخواهد یافت و منافعش تامین نخواهد شد.

**آمریکا مانع پایان جنگ در منطقه است
شیخ نعیم قاسم در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: راه حلی برای پایان بحران سوریه در آینده نزدیک وجود ندارد و جنگ در منطقه طولانی خواهد زیرا آمریکا خواستار توقف آن نیست. 
وی تصریح کرد: آمریکا نه توان پیروزی دارد و نه قادر به تحمل هزینه های شکست است بنابرمانع موفقیت هرگونه راه حلی برای پایان بحران سوریه و توقف جنگ می شود.
معاون دبیرکل حزب الله اظهارداشت: آمریکا منتظر تشکیل دولت جدید این کشور است و برای آن اهمیتی ندارد چه کسی کشته می شود، جه کسی می کشد و چرا کشورها و خانه ها ویران و نابود می شوند.
شیخ نعیم قاسم اظهارداشت: در چنین شرایطی محور مقاومت توانسته است به موفقیت هائی دست یابد و هر چند آمریکا نمی خواهد اما موفقیت های جدیدی را رقم می زند.

** جنگ جدید اسرائیل علیه لبنان بعید است
وی در ادامه سخنانش، جنگ جدید دشمن صهیونیستی علیه لبنان را بعید دانست و گفت: اسرائیل با وجود همه آمادگی هایش برای جنگ و برگزاری مانورها برای آنچه جنگ سوم می خواند، می داند که خسارت های بزرگ آن در این جنگ حتمی است زیرا مقاومت در میدان حاضر است و با وجود سرگرم بودن به جنگ با تروریست های تکفیری در سوریه در بالاترین سطح آمادگی بسر می برد. 
معاون دبیرکل حزب الله افزود: هدف مقاومت در لبنان ، ایجاد لبنانی پیشرفته و جدید، لبنانی مستقل و باثبات و دور از بحران های منطقه ای است و این اهداف با وجود معادله سه گانه ارتش ، ملت و مقاومت تحقق می یابد.
شیخ نعیم قاسم تاکید کرد: اسرائیل از سال 2006 تا سال 2016 جرات شروع جنگ علیه لبنان را نداشته زیرا شکستش بدست مقاومت، از لبنان و قدرت آن صیانت کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.