آیت الله کازرونی گفت: حضرت اباعبدالله الحسین(ع) همه هستی خود را در راه خدا و کسب رضایت و خشنودی او فدا کرد.

امام حسین(ع) برای کسب رضوان الهی همه هستی خود را فدا کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آستان نیوز، آیت الله محسن کازرونی در سلسله جلسات تبلیغی مذهبی دهه اول محرم به تفسیر و شرح یکی از احادیث حضرت اباعبدالله الحسین(ع) پرداخت. مضومن حدیث این است که مردم دو گروه هستند، عده‌ای به دنبال رضوان و خشنودی خدا هستند و گاهی برای رسیدن به این هدف خشم و نارضایتی مردم را به جان می خرند. ولی عده‌ای دیگر به دنبال راضی نگه داشتن مردم هستند و برای همین گاهی رضایت مردم را به خشم خدا ترجیح می‌دهند.
وی تصریح کرد: از آنجا که معیارها و حلال و حرام خدا همیشه ثابت و مشخص است، کسانی که رضایت خدا را بر رضایت مردم ترجیح می‌دهند، تکلیفشان مشخص است. ولی از آنجا که معیارهای انسانی مدام در حال تغییر و تحول است، کسانی که در پی جلب رضایت مردم هستند، هر روز باید یک نقش جدید را بازی کنند تا بتوانند مردم را راضی نگه دارند . 
وی با اشار به اینکه رضوان خداوند متنعم شدن در نعمت‌های بهشتی و نارضایتی و خشم خدا عذاب الهی و جهنم را به دنبال دارد، افزود: هیچ چیزی در دنیا ارزش آن را ندارد که انسان به خاطر آن مستحق آتش دوزخ شود. 
آیت الله کازرونی ادامه داد: همه جلوه‌های دنیایی نهایتا تا لحظه مرگ با انسان هستند و بعد از مرگ تنها چیزی که به درد انسان می‌خورد ایمان و عمل صالح است. 
وی عنوان کرد: امام حسین(ع) فرموده‌اند: « هر کس طلب کند رضایت خدا را در خشم مردم، خداوند او را کفایت می‌کند» و داستان عاشورا هم بر همین اساس شکل گرفت که حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برای جلب رضایت خدا خشم یزید را به جان خرید. 
وی یادآور شد: هرچند امام حسین(ع) در این راه همه هستی خود را از دست دارد، ولی از آنجا که قیام آن حضرت از روی خلوص نیت بود، خداوند نیز این قیام را جاودانه کرد و امروز بعد از گذشت 1400 سال هنوز هم مردم برای آن حضرت عزاداری و سوگواری می‌کنند. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.