قدس آنلاین- تبریز: مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی با اعلام اینکه از 17 مهرماه یک وعده غذای گرم برای 15 هزار کودک مناطق محروم و روستایی استان تدارک دیده شده است، گفت: هزینه این وعده غذایی به مدت 6 ماه توسط بهریستی استان تأمین خواهد شد.

اختصاص یک وعده غذای گرم به 15 هزار نفر از کودکان مهدهای‌کودک‌ مناطق محروم آذربایجان شرقی

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، محسن ارشدزاده اظهار کرد: به مناسبت روز جهانی کودک همه ساله برنامه‌های متنوعی در سرتاسر استان برگزار می‌شود ولی امسال به دلیل ماه محرم حال و هوای این مراسم با شعار کودکان تشنه‌اند عجین شد.

وی ادامه داد: امسال برنامه‌ روز جهانی کودک با حال و هوای محرم بوده و تمامی سعی خود را برای آشنایی کودکان با ظلم و استکبار جهانی، صهیونیسم، رژیم آل‌سعود نسبت به کودکان مظلوم فلسطین، یمن، سوریه انجام می‌دهیم.

ارشدزاده با اشاره به اینکه تربیت کودکان از همان دوران مهدکودک آغاز می‌شود، تصریح کرد: این روزها بهترین فرصت برای آشنایی کودکان با فرهنک عاشورایی است تا کودکان بدانند امام حسین(ع) با چه هدفی جان خود، فرزندان و صحابه خود را در راه اسلام داد.

وی با بیان اینکه در استان بیش از یک هزار مهدکودک وجود دارد، گفت: در این تعداد از مهدهای کودک‌ بیش از 50 هزار کودک ثبت‌نام کرده و دوره‌های آموزشی، مفاهیم ابتدایی دروی مدرسه و مسائل فرهنگی را آموزش می‌بینند.

مدیرکل بهزیستی استان با ابراز تأسف از اینکه فقط 25 درصد از کودکان را جذب مهدکودک کرده‌ایم، افزود: شاخص جهانی برای جذب کودکان به مهدهای‌ کودک‌ 70 درصد بوده که آمار ایران نشان می‌دهد باید همه روستاها و شهرها برای آشنایی و آموزش و بهره‌مندی کودکان از کلاس‌های آموزشی تلاش بکنیم.

وی با اعلام اینکه از 17 مهرماه یک وعده غذای گرم برای 15 هزار کودک مناطق محروم و روستایی استان تدارک دیده شده است، گفت: هزینه این وعده غذایی به مدت 6 ماه توسط اداره کل بهریستی استان تأمین خواهد شد.

ارشدزاده خاطرنشان کرد: تمامی برنامه‌های مهدکودک‌های روستایی مطابق با برنامه‌های شهری بوده و هیچ تبعیضی بین آن‌ها وجود ندارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.