مهاجمی که بازیکن موردعلاقه علی دایی بود و خیلی ها از او به عنوان پدیده لیگ ایران یاد می کردند خیلی زود از سطح اول فوتبال کنار رفت و حالا در تیم شمالی بازی می کند.

گفتگوی ویژه قدس آنلاین با بازیکن مورد علاقه علی دایی/ گفتند قرص و مواد شیمیایی مصرف می‌کنم!

قدس آنلاین - گروه ورزشی: تولدی دیگر برای پدیدۀ لیگ سیزدهم که سال دوم حضورش در پرسپولیس بعد از کودتایی که علیه علی دایی صورت گرفت،بسیار تلخ و بد گذشت.البته که خودش نیز در این خصوص بی‌تقصیر نبود.

محمد عباس‌زاده پس از ترک پرسپولیس، یک نیم‌فصل ناموفق را در راه‌آهن داشت. پس از آن حتی حاضر شد به عنوان بازیکن تستی در تمرینات پرسپولیس حاضر شود تا آمادگی خود را به همگان ثابت کند. پس از عدم توافق با نفت آبادان به شهر و دیار خود بازگشت و به تیمی پیوست که از آن‌جا به پرسپولیس آمده بود.

مهاجم سابق پرسپولیس این روزها در نساجی قائم‌شهر خوش می‌درخشد و در پایان هفتۀ نُهُم لیگ‌یک با 8 گل زده در صدر جدول گل‌زنان این لیگ قرار دارد.با شماره 33 امروز نساجی و دیروز پرسپولیس گفت و گویی داشتیم که ماحصل آن از نظرتان می گذرد.

- از این بازی‌هایی که در نساجی می کنی،در پرسپولیس انجام می دادی هنوز سرخ‌پوش بودی؟
من از این بازی ها در نساجی انجام دادم که به پرسپولیس آمدم.حالا هم سعی دارم همه چیز را برای خودم جبران کنم و مثل قدیم هم خودم از فوتبالم لذت ببرم،هم برای تیم اول مازندران و شهرم مفید باشم و هم آنهایی که به من همیشه محبت داشته‌اند و حمایتم کرده اند را از خودم ناامید نکنم.

- این تحول را یک تولد دوباره برای محمد عباس‌زاده بدانیم؟
شاید بتوان این تعبیر را هم کرد.من در نساجی به نام و اعتباری رسیدم که پرسپولیس خواهانم شد.حالا هم دوباره به تیم خودم برگشته ام و با اعتمادی که کادرفنی به من کرد،می خواهم از فرصت استفاده کنم و دینم را به نساجی و مردم خوب قائم‌شهر ادا کنم.هم این که به هواداران خوب پرسپولیس که هنوز فراموشم نکرده‌اند بگویم که همیشه پرسپولیس و محبت های‌شان را به یاد دارم و همیشه دوست‌شان خواهم داشت.

- خوب روی دور گل‌زنی افتاده ای؟
همان طور که گفتم،می خواهم خیلی چیزها را در نساجی ثابت کنم.این که هنوز تمام نشده ام.این که گلزنی در خون من است.

- اوضاع نساجی چطور است؟
اوضاع فنی تیم که با زحمات و تلاش های کادرفنی و بازیکنان خوب است.تیم عالی پیش می رود.تنها اگر در خصوص رفع مشکلات مالی به تیم رسیدگی شود،خیلی خوب به راه‌مان ادامه خواهیم داد.

- مدت زیادی است از اوضاع بد مالی نساجی می گذرد! هنوز هیچ تغییر مثبتی صورت نگرفته است؟
هیچ تغییری صورت نگرفته که هیچ،روز به روز بدتر هم می شود.اما ما بازیکنان و کادرفنی تا جایی که می توانیم،وظیفه خودمان را نسبت به نام و اعتبار تیم ریشه دار نساجی قائم‌شهر و هوادارانش انجام می دهیم.

- طرح حساب کادرفنی و بازیکنان چه کسی است؟مالک یا مدیرعامل؟
مالک که آقای پرهام است.اا خب نه ایشان برای رفع مسال و مشکلات جلو می آیند.نه مسئولین قدم پیش می گذارند.نی دانیم طرف حساب ما چه کسی است؟محمود فکری چقدر وقت بگذارد و به مشکلات غیرفنی بازیکنانش گوش بدهد؟! الان فقط می رویم سر تمرین،می آییم بازی می کنیم و دوباره همین روال ادامه یدا می کند.برای بازی های خارج از خانه مشکل داریم.واقعا نمی دانم از کجا بگویم.

- چقدر دریافتی داشته اید تا الان؟
دریافتی؟! دریافتی چی هست؟محمود فکری به عنوان سرمربی تیم تک و تنها مانده.بچه ها تحت فشار هستند.مشکل دارند.بازیکن از شهرهای دیگر داریم که مشکلات زیادی دارند.

- جالب است خوب صحبت می کنند که نساجی با این قدمت و ریشه و مازندران با این هم بازیکن چرا در لیگ برتر نماینده ندارد؟
نساجی تیم قدیمی و ریشه‌دار مازندران است.اما یکی قدم پیش نمی گذارد تا به مشکلات این تیم رسیدگی کند.تیمی که این همه هوادار دارد.این که کمی به شکلات ما برسند،جای دوری نمی رود.من نمی خواهم بگویم که همه چیز پول است.اما ارزش قائل بشوند و بیایند بگویند شما که با این شرایط تا پایان هفته نهم شرایط خوبی در جدول دارید،این N درصد از قراردادتان را بگیرید.

- چه کسی؟استاندار؟فرماندار؟شهردار؟
یکی از مسئولان عزیز بیاید و یک دست‌تان درد نکند خشک و خالی هم بگوید،ما راضی هستیم.اما هیچ کس نمی آید.یعنی الان ما هستیم و محمود فکری و دستیاران و سرپرست تیم.غیر از خدا هم هیچ کسی را نداریم.

- اما خیلی خوب نتیجه گرفته اید.آن هم با توجه به شرایطی که دارید؟
واقعا دست کادرفنی و بازیکنان گرم که با این شرایط چنین جایگاهی را کسب کرده اند.ما بازیکن شهرستانی داریم که متأهل است.همسرش به این بازیکن می‌گوید دیگر لازم نیست سر تمرین تیمی بروزی که حق طبیعی‌ات را نمی دهد.باید از قائم‌شهر برویم.این جا نمی‌شود زندگی کرد.

- تعجب این است که نه مازندران استان فقیری است و نه خود قائم‌شهر!بعد تیم اول استان و خود شهر با این همه مشکل مواجه است؟
بله،استان فقیری نیستیم.حتی یک اسپانسر نداریم که تبلیاتش روی پیراهن تیم بخورد و گوشه ایی از مخارج تیم تأمین شود.پیراهن ما ساده ترین پیراهن تیم های حاضر در لیگ یک است.مگر می شود در این شهر و استان به این بزرگی نساجی با چنین شرایطی مواجه باشد.

- از مدیرعامل و هیأت مدیره چه خبر؟آنها چه می گویند؟
ما فقط مدیرعامل را می بینیم.اما خب او هم دست خالی چه بکند؟مدام در حال تلاش است تا از این طرف و آن طرف یک منبع مالی پیدا کند و برای تیم بیاورد.اما او هم دست تنها مانده است.

- سر تمرین نساجی آب معدنی پیدا می شود؟
خدا را شکر در حال حاضر مشکل آب معدنی سر تمرین نداریم.اما اگر شرایط به همین منوال پیش برود،تا دو،سه هفته دیگر از این بابت هم دچار مشکل خواهیم شد.

- با این شرایط تا نیم فصل امکان کوچ بازیکنان خوب نساجی به تیم های دیگر و لیگ‌برتر زیاد است؟
احتمال این اتفاق کم نیست.خب بازیکنان تا چه زمانی با نداری کنار بیایند؟تا چه زمانی می شود با فاکتور غیرت کار را پیش برد؟بازیکن نساجی هم مثل سایر شهروندان قائم‌شهری و دیگر ایرانیان،خانواده دارند که باید هزینه های زندگی شان را تأمین کنند.خود من که در شهر زادگاهم زندگی می کنم،مشکل دارم.چه برسد به بازیکنان غیربومی تیم.مسائلی هست که نمی شود مطرح کرد.باید پای صحبت‌های محمود فکری بنشینید.

- حالا خیلی هم وارد فاز مشکلات نشویم و کمی از شرایط خودت بگو.شاید به باور بعضی ها،محمد عباس‌زاده تنها یک جرقه بود و خیلی زود خاموش شد.اما حالا آقای گل لیگ‌یک هستی؟
یک صحبتی را باید الان بگویم.پشت سر محمد عباس‌زاده هزارجور حرف زدند.گفتند قرص مصرف می کند.حتی به گوشم رسید که گفته اند مخدرهای شیمیایی مصرف می‌کنم.اما دلم می‌خواهد الان همان آقایانی که پشت سرم این شایعات را درآوردند،بیایند و محمد عباس زاده را ببینند.الان هم می خواهم چراغ خاموش پیش بروم.دیگر حوصله ندارم به این حرف ها و شایعات اهمیت بدهم.

- این صحبتت درست،اما این را بپذیر در شرایطی که برایت در اواخر حضورت در پرسپولیس رقم خورد،خودت هم بی تقصیر نبودی.خودت رفتارهایی داشتی که اجازه دادی این شایعات برایت ساخته شود؟
بله،شاید خودم هم اشتباهاتی مرتکب شدم.اما کارهایم آن قدر که بزرگ‌نمایی کردند نبود.من بازیکنی بودم که از لیگ یک به پرسپولیس آمدم.اما یکی مثل علی دایی بود که به من اطمینان کرد و من هم سعی کردم از فرصت داده شده استفاده کنم.اما این اعتماد را بعد از علی دایی نداشتم.

- جالب است که در جام‌حذفی هم به نفت تهران و علی دایی رسیدید؟
جام حذفی شرایط خوبی برای تیم های لیگ های پایین تر است تا بتوانند خودشان را نشان بدهند.از دیدار دوباره علی آقا(دایی) خیلی خوشحالم.خیلی به ایشان مدیونم.با اعتماد علی دایی،محمد عباس‌زاده در حضور آن همه بازیکن اسمی در خط حمله توانست خودش را نشان بدهد و پدیدۀ لیگ سیزدهم بشود.

- جالب است که هر بازی یا گل نمی زنی یا دَبِل می‌کنی؟
خودم هم نمی دانم چه شده که یا گل نمی زنم یا اگر بزنم،هر بار دوتا دوتا گل می زنم.در این بازی آخر هم که می توانستم هت‌تریک کنم که قسمت نشد.

- در بدو ورود به نساجی،بازوبند کاپیتانی را هم به تو دادند؟
بله در نساجی کاپیتان هستم.به این موضوع افتخار می کنم.از محمود فکری تشکر می کنم که به من اعتماد کرد.

- امیدی به حضور نساجی در لیگ برتر می رود؟
الان هم امتیاز و با تفاضل گل نسبت به خونه به خونه بابل هستیم و با صدرنشین 5 امتیاز فاصله داریم.اما با شرایط و مشکلاتی که داریم،تنها در صورت حمایت و رسیدگی به تیم نساجی،می توانیم امسال یک اتفاق خوب برای مازندران رقم بزنیم و پس از سال ها این استان ورزش خیز را در لیگ برتر صاحب نماینده کنیم.ما امسال پول نداریم.اما بازیکنان و کادرفنی رفاقت عجیبی با هم دارند.هیچ مشکلی میان خودمان نداریم.استقلال خوزستان با همین فاکتور رفاقت قهرمان ایران شد.

- به پرسپولیس هم فکر می کنی؟
مگر می شود بازیکنی افتخار حضور در پرسپولیس را تجربه کرده و آن را فراموش کند؟خب شرایطی رقم خورد که علی‌رغم میل باطنی از تیم مورد علاقه ام دور شدم.اما هیچ وقت این تیم و هوادارانش را فراموش نمی کنم.الان هم از هواداران نساجی ممنونم که با حمایت های‌شان کمک بزرگی برای من و تیم شهرشان بوده اند تا روزهای خوبی را علی‌رغم وجود مشکلات بسیار رقم بزنیم.

- بازی های پرسپولیس را می بینی؟
اگر به زمان تمرین و بازی های خودمان تداخل پیدا نکند،بله این کار را می کنم.خوشبختانه تیم از لحاظ فنی در بهترین شرایط قرار دارد.اگر مشکل خاصی پیش نیاید،پرسپولیس مدعی اول کسب مقام قهرمانی لیگ شانزدهم است.

- مهدی طارمی فصل قبل بهترین بازیکن و آقای گل لیگ شد.به نظرت می تواند این عناوین را تکرار کند؟
من با مهدی در پرسپولیس زندگی کرده ام.از هیچ با تلاش و پشتکار به همه چیز رسیده است.پسر خوش قلب و صادقی است.توانایی ها و قابلیت های فنی اش بسیار فراتر از این حرف هاست.روزی را می بینم که در تیم های مطرح اروپایی می‌درخشد.خدا را شکر با شرایطی که پرسپولیس دارد،مهدی هم می تواند عناوین دوفصل اخیرش همراه پرسپولیس را تکرار کند.او تنها یک عنوان قهرمانی با پرسپولیس می خواهد تا افتخاراتش با این تیم را تکمیل کند.

- و برانکو در تفکرات تو چه جایگاهی دارد؟
برانکو را خیلی دوست دارم.اصلا به این فکر نمی کنم که چه شد که در پرسپولیس نماندم.برانکو بهترین مربی خارجی است که بعد از آلن راجرز،پرسپولیس به خود دیده است.فوتبال زیبایی که پرسپولیس در این دو فصل اخیر به نمایش گذاشته و همۀ نظرها را به خود جلب کرده است،مرهون تفکرات تاکتیکی برانکو است.خب به هر دلیل که برایم قابل احترام است،ایشان تشخیص داد به کارش نمی‌آیم.حالا تلاش می کنم اول خودم را به خودم،بعد به منتقدانم ثابت کنم که هنوز محمد عباس‌زاده تمام نشده است.خدا را چه دیدید.شاید باز بتوانم نظر برانکو را جلب کنم.من یک بار از نساجی به پرسپولیس آمدم.دوباره هم اگر خدا مدد کند،می توانم این اتفاق را تکرار کنم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.