پلیس برلین در پی فرار یک مظنون ترور از شهر کمنیتس واقع در ایالت زاکسن آلمان اقدامات امنیتی و حضور نیروهای خود در این شهر، برخی فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های راه آهن را تشدید کرده است.

مظنون ترور گریخت! / تشدید اقدامات امنیتی در برلین

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، بعد از فرار یک مظنون به حملات تروریستی از شهر کمنیتس ایالت زاکسن آلمان که پلیس همچنان به دنبال او است پلیس برلین نیروهای خود را در پایتخت تقویت کرد.

پلیس در عملیات جستجوی خود در یک آپارتمان در شهر کمنیتس آثاری از مواد منفجره را کشف کرده است.

یک سخنگوی اداره جنایی ایالت زاکسن آلمان روز شنبه اعلام کرد که یک مظنون به حمله تروریستی در حال فرار است. فرد مظنون یک جوان 22 ساله متولد سوریه است که مظنون به آماده سازی یک حمله تروریستی بوده است.

پلیس ایالت زاکسن آلمان عکس این مظنون را که در جستجوی آن است منتشر کرده است.

به گزارش نشریه فوکوس ظاهرا فرد مظنون مدت ها تحت کنترل سازمان اطلاعات داخلی آلمان بوده است و تصمیم به یک حمله تروریستی به فرودگاهی در آلمان را داشته است.

این مظنون 22 ساله سوری ظاهرا سال گذشته به عنوان پناهنده به آلمان آمده بود.

سخنگوی اداره جنایی ایالت زاکسن آلمان بر اساس اطلاعات سازمان اطلاعات داخلی این کشور از یک خطر جدی سخن به میان آورده است.

یکی از نقاط تمرکز پلیس، فرودگاه تگل برلین است. همچنین در فرودگاه شونفلد نیز اقدامات امنیتی تشدید شده است. اتوبوس ها دیگر بر اساس اطلاعات حمل و نقل عمومی برلین تا ترمینال نمی روند. با این حال برنامه پروازها همچنان ادامه دارد.

به گفته سخنگوی پلیس شهر برلین در ایستگاه های راه آهن صدها نیروی پلیس مستقر هستند. همچنین کارکنان دیگری در بخش های مختلف همراه با تصویر مظنون 22 ساله فراری  حضور دارند. پلیس در سراسر آلمان به دنبال این مظنون ترور فراری است.

سخنگوی پلیس شهر برلین نیز گفت: ما حداکثر حساسیت را در این مسئله داریم.

سخنگوی فرماندهی پلیس براندنبورگ آلمان نیز از تقویت حضور نیروهای پلیس در این شهر آلمان خبر داده است.

پلیس برلین برای دستگیری قاتل فراری درخواست کمک و ارسال شواهد و مدارک کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.