معاون حقوقی رییس جمهوری فعل خیر را دارای اشکال مختلف در عرصه های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی دانست و گفت: در دوران اخیر یکی از بزرگترین افعال خیر جمعی قیام امام خمینی (ره) بود که ملتی را از ظلم رهایی بخشید.

قیام امام خمینی (ره) بزرگترین فعل خیر جمعی دوران اخیر بود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری در همایش «محرم و خیر جمعی» در تالار اجتماعات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) و یاران وفادارش گفت: امام حسین و یارانش تمام داشته های خود را برای یک خیر جمعی ابدی تقدیم کردند.

معاون حقوقی رییس جمهوری افزود: حضرت سیدالشهدا (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات همه انسانهای بعد از خود شد که این بزرگترین خیر جمعی است. پیروان و محبان امام حسین نیز باید از همین منظر واقعه عاشورا و نقش آفرینی قهرمان آن را ببینند و از آن درس گرفته و بر اساس این الگو عمل کنند.

دکتر انصاری با اشاره به اینکه اسلام همواره و در تمام اعمال و مناسک، انسانها را به کار جمعی دعوت کرده است، اظهار داشت: در اسلام همه اعمال و مناسک از نماز گرفته تا حج، در شکل جمعی آن برتر شمرده شده اند.

معاون حقوقی رییس جمهوری تصریح کرد: امروز در جامعه افعال خیر زیادی انجام می شود که اگر اعمال و افعال خیر کوچک، در جهت جمع شدن با هم سازماندهی و هدایت شوند، قطعا سرمایه های کوچک اجتماعی و اقتصادی صرف شده در راه خیر، نتایج و ثمرات بزرگ تری خواهد داشت.

انصاری خاطرنشان کرد: امروز مراکز خیریه و از جمله سازمانهای مردم نهاد زیادی در سطح جامعه اقدامات خیریه انجام می دهند که دولت و مجموعه نظام باید از این فعالیت ها حمایت و آنها را هدایت و مسیر قانونی فعالیت آنها را تسهیل کنند که البته دولت اخیرا مصوبه ای در این باره داشته که یا به شکل لایحه تقدیم مجلس خواهد شد و یا به شکل مصوبه دولت برای اجرا ابلاغ می شود.

 انصاری اضافه کرد: فعل خیر صرفا رفع نیاز مادی یک فرد یا خانواده نیست، بلکه کمک به تامین نیازهای دانشجویان، محققان، پژوهشگران، دانش آموزان، جوانان و زوج های جوان، بیماران و امثال آنها در اشکال مختلف، چه کمک مالی و چه کمک فکری و عاطفی و حمایت های دیگر همه مصداق عمل خیر هستند.

معاون حقوقی رییس جمهوری اظهار داشت: امروز تشکیل یک حزب سالم با اهداف الهی و انسانی برای تقویت انسجام ملی و استقرار آرمانهای نظام و هدایت افکار عمومی به سوی تحقق این اهداف خود یک فعل خیر جمعی بزرگ و ارزشمند است که متاسفانه گاهی حتی این موضوع منفی هم جلوه داده می شود.

انصاری با اشاره به اقدامات گسترده دولت یازدهم در حوزه گسترش پوشش بیمه همگانی و نیز اقدامات دولت در بهبود وضعیت نظام سلامت کشور، تصریح کرد: اینها از مصادیق بزرگ و ارزشمند خیر جمعی هستند.

معاون حقوقی رییس جمهوری خاطرنشان کرد: خوشبختانه دولت تدبیر و امید بیش از پیش بر رهاسازی تصدی گری ها در حوزه «خیر جمعی» و واگذاری این دسته فعالیتها به سازمانهای مردم نهاد و حمایت و هدایت این نهادها توجه داشته است.

انصاری ابراز امیدواری کرد که اقدامات خیریه در کشور بیش از گذشته به سوی سوق دادن امدادجویان به خوداتکایی پیش برود تا روز به روز شاهد کاهش آمار این دسته از افراد باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.