امام جمعه موقت مشهد با بیان اینکه امام حسین(ع) موفق شد اسلام را در بخش عقاید، اخلاق و احکام در روز عاشورا پیاده کند، گفت: عاشورا موفق ترین تلاش برای نجات انسان از بند گمراهی است.

عاشورا موفق ترین تلاش برای نجات انسان از گمراهی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آستان نیوز، حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر فرزانه در ویژه برنامه سوگواری و عزاداری که پس از نماز مغرب و عشاء در حرم مطهر رضوی برگزار شد، تصریح کرد: یکی از معجزات عاشورا تجلی ابعاد گوناگون اسلام در روز عاشورا بود و امام حسین(ع) در کربلا ایمان به خدا، پیامبر(ص)، قرآن، مقاومت، ایثار، جهاد، فداکاری و امر به معروف و نهی از منکر را به زیباترین شکل نشان داد.
وی تأکید کرد: امام حسین(ع) در عاشورا تصویر بی بدیلی از اسلام را برای جهانیان به نمایش گذاشت؛ از این رو شاهد آن هستیم که عاشورایی شدن افراد روز به روز در حال افزایش است.
وی در بخش دیگری از سخنانش فلسفه دعا را یاد خداوند بیان کرد و افزود: دعا روش ائمه اطهار(ع) برای انتقال مفاهیم الهی است و در روز عاشورا نیز تجلی راز و نیاز اهل بیت(ع) با خداوند متعال را می بینیم.
امام جمعه موقت مشهد اظهار کرد: بهترین حالت انسان توجه به خدا و بدترین حالت غفلت از یاد خداست.
وی ادامه داد: دلیل اینکه در روز عاشورا سپاه عمر بن سعد در برابر امام حسین(ع) ایستاد، این بود که شیطان بر دل های آن ها غالب شده بود و خدا را فراموش کرده بودند.
حجت الاسلام و المسلمین فرزانه با اشاره به اینکه بهترین ثمره عمر انسان باید خشنودی خدا و مغفرت و آمرزش پروردگار باشد، گفت: انسانی اگر از یاد خدا غافل شود، شیطان گناه را برایش زیبا جلوه می دهد؛ همچنین دعا و نماز و مناجات با خدا فرد را در برابر شیطان و گناه مقاوم می کند.
در ادامه این برنامه مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) در مظلومیت و مصیبت حضرت اباعبدالله(ع) و یاران باوفایش مرثیه سرایی کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.