قدس آنلاین: مدیر حوزه های علمیه در ادامه با اشاره به کارهای صورت گرفته در مقوله اربعین، تصریح کرد: از قم انتظار می رود علاوه بردیگر خدمات، در ابعاد فرهنگی نیز الگو پذیر باشد.

توصیه های آیت الله اعرافی برای اربعین

به گزارش قدس آنلاین به نقل از حوزه، آیت الله اعرافی در دیدار جانشین ستاد اربعین استان قم، ضمن تشکر از دستگاه های عضو ستاد اربعین ، ویژگی های زیارتی و وجود حوزه های علمیه در قم را مورد توجه قرار داد و گفت: استان قم در بعد بین المللی نیز با مرکز جامعه المصطفی العالمیه تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه قم خاستگاه انقلاب اسلامی است افزود: مجموعه ی این عوامل موجب شده اشتیاق به قم در منظرهای مختلفی مورد توجه قرار گیرد.

مدیر حوزه های علمیه با تاکید بر همبستگی دستگاه های اجرایی درگردشگری مذهبی و زیارتی افزود: اگر به این مقوله توجه شود به راحتی می توان بسیاری از مسائل قم را مرتفع نمود.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه با شرایط ایده آل فاصله بسیاری داریم خاطرنشان کرد: رسیدن به کمال در همه ی جنبه ها نیازمند تلاش استانداری ،شهرداری، دستگاههای اجرایی استان وتوجه ویژه دولت به اعتبارات در نظر گرفته شده برای استان قم است.

مدیر حوزه های علمیه در ادامه با اشاره به کارهای صورت گرفته در مقوله اربعین، تصریح کرد: از قم انتظار می رود علاوه بردیگر خدمات، در ابعاد فرهنگی نیز الگو پذیر باشد.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: هر گونه سرمایه گذاری فرهنگی درحوزه اربعین باید توسط مردم انجام شود.

وی ادامه داد: برای تحقق این امر و پشتیبانی از حرکات مردمی کارگروهی متشکل از نهادهای فرهنگی بامشارکت حوزه علمیه قم، حرم مطهر کریمه اهل بیت (س)،استانداری قم ،دفتر تبلیغات اسلامی ،حج وزیارت، اوقاف و امورخیریه و سازمان تبلیغات تشکیل گردد تا ضمن بررسی دغدغه های لازم، بررسی شیوه های تبلیغی برنامه ریزی لازم را انجام دهد.

یونس عالی پور معاون استاندار قم نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارش جلسات ستاد ار بعین حسینی استان قم، به ظرفیت های استقرار موکب های قم درسال جاری اشاره کرد و گفت: پیش بینی می شود توسط هیات های مذهبی قم 30موکب درمسیر زائرین چه در نقطه مرزی و چه در داخل عراق ایجاد شود.

وی افزود: تاکنون استقرار 18موکب نهایی شده و با ستادبازسازی عتبات استان تفاهم نامه نهایی در این زمینه منعقد گردیده است .

عالی پور یکی از دغدغه های مهم در حوزه سفر اربعین را خلاهای فرهنگی برشمرد و از مدیریت عالی حوزه های علمیه کشور درخواست نمود تا از ظرفیت های موجود این مرکز برای فضاسازی ساختارهای فرهنگی اربعین استفاده نماید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.